خبرنگاران امکان افزایش مبتلایان به کرونا طی هفته دوم فروردین در آذربایجان غربی وجود دارد

به گزارش مجله وتورلد، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها، امکان افزایش جهشی مبتلایان به کرونا طی هفته آینده در استان وجود دارد و امیدواریم با همراهی مردم و کوشش بیش از پیش مسوولان، این هفته با کمترین مشکل همراه باشد.

خبرنگاران امکان افزایش مبتلایان به کرونا طی هفته دوم فروردین در آذربایجان غربی وجود دارد

دکتر جواد آقازاده روز سه شنبه در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: در حال حاضر شرایط مراکز درمانی استان درخصوص کرونا مطلوب است ولی پیش بینی می کنیم که هفته آینده این شرایط به سمت مبتلایان و افراد مشکوک بیشتر، تغییر یابد.

وی افزود: همراهی ارتش، سپاه و هلال احمر در راستای ارتقای ظرفیت درمانی و نقاهتگاهی آذربایجان غربی بسیار مناسب بود که باید از این کوشش و همراهی قدردانی کرد.

وی با تمجید از کوشش خستگی ناپذیر استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی در راستای مدیریت شرایط موجود بیان نمود: فرمانداران، روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانی و مسوولان استانی نیز کوشش بسیاری دارند و با عملکرد مناسب همه بخش ها، این استان جزو استان های با عملکرد خوب در کشور بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در هفته های اخیر، اطلاع رسانی بسیار خوب و آموزش قابل توجهی نیز در استان شاهد بودیم که در این خصوص نیز باید از دست اندرکاران قدردانی کرد.

آقازاده گفت: امروز استان ما جزو پیروز ترین استان ها در مدیریت بیماری کروناست ولی باید تا آخرین روز شکستن زنجیره ویروس کوشش خود را ادامه دهیم.

وی از بستری شدن یک هزار و 345 نفر بر اثر بیماری های حاد تنفسی در آذربایجان غربی طی بیش از یک ماه گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: از این تعداد، آزمایش یک هزار و 296 نفر اخذ شده که 462 مورد کرونامثبت بوده است.

وی افزود: از این افراد نیز 234 نفر بهبود یافته و در خانه یا مراکز نقاهتگاهی مراحل قرنطینه زمان بهبودی را طی می نمایند و متاسفانه 35 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه افراد بهبودیافته بهتر است که در مراکز نقاهتگاهی حضور یابند، بیان نمود: تا به امروز بیماری کرونا از هشت فرد بهبود یافته به نزدیکان آنان سرایت نموده که این می تواند مشکل آفرین باشد.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، 24 هزار و 811 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، یک هزار و 934 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 916

به "خبرنگاران امکان افزایش مبتلایان به کرونا طی هفته دوم فروردین در آذربایجان غربی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکان افزایش مبتلایان به کرونا طی هفته دوم فروردین در آذربایجان غربی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید