فرزام: در مسابقات انتخابی المپیک رقبای آسیایی را راحت پشت سر گذاشتیم، حضور در کاپ جهانی به آمادگی بچه ها یاری می نماید

به گزارش مجله وتورلد، سرمربی تیم روئینگ کشورمان با ابراز رضایت از عملکرد قایقران ایران در پیکارهای انتخابی المپیک گفت، رقبای آسیایی را در این پیکارها به راحتی پشت سر گذاشته اند.

فرزام: در مسابقات انتخابی المپیک رقبای آسیایی را راحت پشت سر گذاشتیم، حضور در کاپ جهانی به آمادگی بچه ها یاری می نماید

افشین فرزام در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره مسابقات انتخابی المپیک در رشته روئینگ، گفت: شرایط بچه ها خوب بود و این نتیجه ای که کسب شد نسبت به ادوار گذشته بهتر بود. با توجه به محدودیت های زیادی که داشتیم، شرایط سخت بود. سال گذشته در همین زمان بچه ها را به اوج آمادگی رسانده بودیم و آماده رفتن به مسابقات انتخابی بودیم، اما دو هفته قبل از اعزام، مسابقات کنسل شد و بعد از آن شرایط کرونایی را در کشور داشتیم و پنج شش ماه اردوها تعطیل شد. ما هم از نظر روحی و فکری و هم جسمی باید بچه ها را دوباره به آمادگی و شرایط ایده آل می رساندیم، آنهم در شرایطی که سلامتی آنها حفظ می شد.

وی در ادامه اضافه کرد: قایقرانان از بدو ورود به ژاپن مدام با تست کرونا چک می شدند و تست PCR می دادند. تمام اینها باعث می شد فشار مضاعفی را تحمل کنیم. خدا را شکر که بچه ها به سلامت به مسابقه رسیدند.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان تأکید کرد: مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن فشرده بود و دو روز قبل از شروع رقابت ها، به محل برگزاری رسیدیم. متأسفانه شرایط جوی نامناسب بود و امکان تمرین وجود نداشت. به همین خاطر یک روز هم مسابقات لغو شد. در نهایت و در دو روز مجبور شدند مسابقات مقدماتی، نیمه نهایی و فینال را برگزار نمایند. این برای اولین بار بود که در روئینگ در یک روز دو مسابقه سخت داشتیم. فکر می کنم آمادگی بچه ها خوب بود و از پس کار برآمدند.

وی همچنین یادآور شد: در این مسابقات فقط ژاپن توانست بهتر از ما عمل کند، آنهم به این خاطر بود که میزبان بود و پنج سال بود برای این روز برنامه ریزی نموده بودند. ژاپنی ها دو سه ورزشکار خود را در هیچ مسابقه نیاورده بودند و ما هیچ آنالیزی از آنها نداشتیم، ولی سایر رقبا مثل ازبکستان، قزاقستان، هند، چین تایپه و کره جنوبی را به راحتی پشت سر گذاشتیم.

فرزام درباره لزوم برنامه ریزی برای ادامه راستا روئینگ تا المپیک گفت: باید به ایران برگردیم و یک برنامه ریزی خوب و دقیق انجام دهیم. یکی از این برنامه ها می تواند حضور در کاپ سه جهانی باشد که ماه آینده برگزار می گردد. بچه ها سال هاست در مسابقات جهانی شرکت نکردند و خیلی خوب است که از قبل المپیک با حریفان جهانی رو به رو شوند و کسب تجربه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1664

به "فرزام: در مسابقات انتخابی المپیک رقبای آسیایی را راحت پشت سر گذاشتیم، حضور در کاپ جهانی به آمادگی بچه ها یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزام: در مسابقات انتخابی المپیک رقبای آسیایی را راحت پشت سر گذاشتیم، حضور در کاپ جهانی به آمادگی بچه ها یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید