خبرنگاران استاندار : اردبیل احتیاجمند راه اندازی رشته های فنی مورد احتیاج کارخانه ها است

به گزارش مجله وتورلد، اردبیل-خبرنگاران- استاندار اردبیل گفت: با توجه به راه اندازی چند کارخانه عظیم و مادر در منطقه احتیاج به نیروهای تحصیل نموده متخصص بومی است و با توجه به این ضرورت احتیاج به گسترش رشته های فنی کاربردی در استان داریم.

خبرنگاران استاندار : اردبیل احتیاجمند راه اندازی رشته های فنی مورد احتیاج کارخانه ها است

اکبر بهنامجو پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های ساختمان اداری و مرکز رشد پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: برای توسعه و افزایش رشته های فنی، مهندسی در دانشگاه های استان موافقت وزارت علوم ضروری بوده و انتظار از این وزارتخانه توجه به این مهم است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت پارک علم و فناوری در استان اعلام کرد: این پارک با همکاری دانشگاه های اردبیل در زمینه شرکت های دانش بنیان خوب عمل نموده و در ماه های گذشته اختراعات خوبی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا و مواد و ابزارهای ضدعفونی با حمایت پارک به ثبت رسید.

استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری تامین زمین 100هکتاری برای توسعه و ایجاد ساختمان پارک علم و فناوری گفت: در حال حاضر مجوز صدور پروانه در پنجهکتار برای این پارک صادر شده ولی این میزان باید حداقل به 20 هکتار افزایش یابد.

بهنامجو با اشاره به اینکه ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل احتیاجمند توسعه است گفت: امروز آغاز عملیات اجرایی ساختمان پارک به متراژ 5000 متر مربع و کارگاه نوآوری پارک علم و فناوری اردبیل در 6500 متر مربع نوید بخش یک حرکت نو در استان است.

به گفته وی ، با آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها امید و نشاط بین جوانان نخبه و تحصیل نموده استان افزایش یافته و استان به سمت صنعتی شدن حرکت می نماید.

او با بیان اینکه دانشکده های فنی و پردیس زیر نظر دانشگاه محقق اردبیلی با راه اندازی رشته های جدید مورد احتیاج در توسعه صنعت تاثیر گذار خواهد بود، گفت: با حمایتی که وزارت علوم از مراکز فناوری و دانشکده های فنی دارد با افزایش رشته های خاص مورد احتیاج بازار کار پذیرش دانشجو در این مقاطع افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: اردبیل ظرفیت پذیرش هرگونه سرمایه گذاری در زمینه علمی و پژو هشی را دارد و برای توسعه علم و فناوری و توسعه کیفیت تحصیلی آماده هرگونه همکاری هستیم.

بهنامجو با اشاره به اینکه دانشگاه ها و وزارت علوم در ارتقای کیفی تحصیلات کوشش نمایند، اضافه کرد: توانمندی مدیریتی در دانشگاه ها و مراکز رشد و فناوری بسیار مهم است و برای ارتقای کیفی دانشگاه های موجود تجهیز امکانات آزمایشگاهی لازم و لازم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران استاندار : اردبیل احتیاجمند راه اندازی رشته های فنی مورد احتیاج کارخانه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : اردبیل احتیاجمند راه اندازی رشته های فنی مورد احتیاج کارخانه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید