حذف ضامن از تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی کلید خورد

به گزارش مجله وتورلد، تهران (پانا)- حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران از اعطای تسهیلات خرد بدون احتیاج به ضامن در تمامی شعب این بانک اطلاع داد.

حذف ضامن از تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی کلید خورد

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، صیدی با بیان این مطلب گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور محترم و تیم مالی دولت مبنی بر آسان سازی اعطای تسهیلات به مردم، بانک صادرات ایران فرآیند معرفی ضامن را از فرایند اعطای تسهیلات خرد تا سقف 100 میلیون تومان برای تمامی شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی و شرکت های رتبه دار بخش خصوصی حذف کرد.

وی در این رابطه به برگزاری دو جلسه مهم در وزارت امور مالی و دارایی با حضور وزیر محترم و معاون ایشان اشاره و اضافه نمود: مقدمات کار در بانک صادرات ایران که در بانکداری خرد گام های بلندی را برداشته و در این زمینه پیشرو بوده است در اسرع وقت فراهم شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه نمود: متقاضیان از 50 تا 100 میلیون تومان می توانند بدون ضامن و تنها با ارائه گواهی کسر از حقوق خود از شعب بانک صادرات ایران تسهیلات دریافت نمایند.

صیدی، حذف ضامن از فرآیند اعطای تسهیلات خرد بانکی را موجب دسترسی آسان تر به عدالت و افزایش ضریب اعتماد اجتماعی توصیف و یادآوری کرد: امکان دریافت تسهیلات با شرایط یادشده برای آن دسته از کارکنان بخش های خصوصی هم که در بانک دریافت نماینده حقوق خود دارای رتبه اعتباری A و B باشند، فراهم است.

وی از هموطنان خواست در صورت بروز هرگونه مسئله ای موضوع را به وسیله شماره تلفن 09602 یا سامانه ثبت شکایات پایگاه اطلاع رسانی بانک اطلاع دهند تا مورد رسیدگی سریع قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در ادامه با اشاره به جلسه مهم هفته گذشته تیم مالی دولت و مدیران عامل بانک ها با رییس جمهور گفت: پیرو جلسه ای که دوشنبه هفته گذشته با آقای رئیس جمهور داشتیم و جلسه بسیار مهمی بود، ایشان نکات راهبردی و مهمی در مورد عملکرد نظام بانکی و انتظارات از نظام بانکی مطرح کردند و خوشبختانه عزیزان ما در وزارت امور مالی و دارایی نیز بلافاصله، جلسه ای را برای عملیاتی کردن آن دغدغه ها و راهکارهایی که باید اتخاذ گردد برگزار کردند تا دغدغه ها برطرف گردد و نظام بانکی ارتقاء پیدا کند.

مدیر عامل بانک صادرات در ادامه اضافه نمود: از طرف دیگر برای اینکه انتظارات جامعه و دولت محترم و مجلس شورای اسلامی برآورده گردد، جلسه مفصل دیگری هم در وزارت امور مالی و دارایی برگزار گردید که تک تک آن مواردی که در جلسه دو روز قبل از آن طرح شده بود، از جمله موضوع وام های خرد، رای وحدت رویه و شفافیت اطلاعاتی بانکها در جلسه مذکور مورد بحث نهاده شد.

وی در ادامه توضیح داد: خوشبختانه در مورد شفافیت اطلاعاتی بانک ها، سایت های بسیاری از بانک ها اطلاعات مربوطه را برای ارتقاء این شفافیت منعکس نموده اند.

مدیر عامل بانک صادرات اعلام نمود: بعلاوه در مورد حل مسائل استان ها برای توسعه و نیازهایی که در سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان ها مطرح می گردد تصمیماتی گرفته شد.

صیدی در سرانجام گفت: تک تک بانک ها به وسیله شورای هماهنگی بانک ها عزم جدی خود را برای حل این موارد اعلام کردند، بنابراین به زودی این طرح ها عملیاتی خواهد شد و مردم عزیزمان به تدریج آثار و ثمرات این تصمیمات را خواهند دید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2003

به "حذف ضامن از تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ضامن از تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید