آمادگی ایران برای همکاری با ویتنام درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی

به گزارش مجله وتورلد، معاون اول رئیس جمهور گفت: تهران آمادگی دارد با هانوی در مبارزه با تروریسم، موادمخدر و پولشویی همکاری کند.

آمادگی ایران برای همکاری با ویتنام درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (شنبه 24 تیر) در دیدار نووین سون کونگ وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، تبادل هیئت ها و آمد و رفت مقامات عالی رتبه دو کشور را گامی در جهت حل مسائل و برطرف موانع فراروی توسعه مناسبات فیمابین برشمرد و با اشاره به سفرهای رؤسای جمهور دو کشور در دو سال اخیر، گفت: این سفرها می تواند نقطه عطفی در توسعه روابط و مناسبات ایران و ویتنام باشد.

وی روابط سیاسی ایران و ویتنام را مثبت و رضایت بخش ارزیابی کرد و با اشاره به همکاری های سازنده دو کشور در مجامع بین المللی، توضیح داد: خوشبختانه همکاری های سیاسی تهران و هانوی در چهار دهه اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده و روز به روز افزایش پیدا نموده است.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ویتنام در روزهای آینده، خاطر نشان کرد: متأسفانه برگزاری جلسات این کمیسیون با وقفه ای چند ساله روبرو شد که امیدوارم این جلسات از این پس به صورت مستمر و منظم برگزار گردد.

جهانگیری گفت: ایران و ویتنام از ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی برخوردار هستند و سطح روابط مالی دو کشور می تواند به میزان قابل توجهی ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به تأکید رؤسای جمهور دو کشور و توافقات اجرا شده مبنی بر افزایش سطح مبادلات تجاری و مالی ایران و ویتنام تا سطح 2 میلیارد دلار در سال، اضافه نمود: یکی از پیش نیازهای اصلی برای رسیدن به این هدف، گسترش همکاریهای بانکی است که امیدوارم هرچه سریعتر توافقات لازم میان بانک های دو کشور انجام گردد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در ارتقای سطح روابط مالی دست پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی ایران برای تأمین نیازهای ویتنام در زمینه نفت، گاز، خدمات فنی و مهندسی و مواد پلیمری اظهار امیدواری کرد که در مذاکرات پیش رو در کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور شاهد توافقات خوبی در جهت ارتقای سطح روابط مالی دو کشور باشیم.

جهانگیری با تأکید بر اینکه کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ویتنام باید زمینه های جدیدی برای توسعه همکاری ها شناسایی و معرفی نمایند، گفت: باید کوشش کنیم هر چه سریع تر بتوانیم به هدف گذاری 2 میلیارد دلار مبادلات تجاری در سال برسیم و ضروری است دو کشور تجربیات خود را در زمینه های مختلف در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی همچنین با بیان اینکه ایران و ویتنام می توانند به جز زمینه های مالی، در زمینه های دیگر نظیر بخش های فرهنگی و مبارزه با تخلفات و جرائم نیز همکاری داشته باشند، گفت: تهران آمادگی دارد با هانوی در مبارزه با تروریسم، موادمخدر و پولشویی همکاری کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ویتنام در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از صندلی بسیار مهمی برخوردار است، گفت: تهران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات و ارتقای سطح همکاری ها با هانوی قائل نیست.

نووین سون کونگ وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام نیز در این دیدار روابط سیاسی دو کشور را روابطی مطلوب توصیف کرد و گفت: باید کوشش کنیم روابط خود را در زمینه مالی و تجاری افزایش دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایران و ویتنام از اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردار هستند، گفت: روابط دیپلماتیک و سیاسی دو کشور در 40 سال گذشته همیشه رو به رشد بوده و این روابط در سال 2016 با سفر رؤسای جمهور دو کشور به اوج رسید.

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام از علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری های مالی و تجاری با ایران اطلاع داد و گفت: ویتنام علاقه مند است بتواند به وسیله ایران به بازار کشورهای منطقه و آسیای میانه دست پیدا کند و در عین حال ویتنام نیز می تواند پل ارتباطی میان ایران و بازار چین باشد.

نووین سون کونگ با بیان اینکه اقتصاد ایران از صندلی بین المللی بالایی برخوردار است، توضیح داد: ایران از ظرفیت های مالی و تجاری فراوانی در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، محصولات معدنی و کشاورزی برخوردار است و ویتنام علاقه مند است نیازهای خود را به این محصولات به وسیله ایران تأمین کند.

وی گزارشی از جلسات گروه های کاری در حوزه های همکاری بانکی، همکاری مالی و تجاری، کشاورزی و فرهنگی که امروز برگزار گردید ارائه کرد و گفت: این گروه های کاری فردا نیز به مذاکرات خود ادامه خواهند داد تا توافقات میان دو کشور جمع بندی و در جلسه اصلی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور مورد آنالیز و تصمیم گیری قرار گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 365

به "آمادگی ایران برای همکاری با ویتنام درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری با ویتنام درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید