جزئیات ابتلای ایدز در روستای لردگان از زبان عضو کمیسیون بهداشت مجلس

به گزارش مجله وتورلد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: از مردم خواسته شد برای انجام تست و بیماری یابی به مراکز درمانی مراجعه نمایند که پس از آنالیز ها تعیین شد، 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده اند که در میان آن ها آزمایش یک نوزاد 7ماهه نیز مثبت بود.

جزئیات ابتلای ایدز در روستای لردگان از زبان عضو کمیسیون بهداشت مجلس

خبرآنلاین نوشت: محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی روستای لردگان استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز شرح داد: روستای چنار محمودی شهرستان لردگان 1800نفر جمعیت دارد که متاسفانه به علت مسائل و نبود رونق مالی و فقر چیزی حدود 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند.

او ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که بهورز روستا به دلیل تدابیر درستی که از شرایط موجود داشته است، بعضی از افراد را برای بیماری یابی به مرکز استان فرستاده و نتیجه آزمایش ها نشان دهنده ویروس HIV مثبت بود و حساسیت ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: بنابراین از مردم خواسته شد تا برای انجام تست و بیماری یابی به مراکز درمانی مراجعه نمایند که پس از آنالیز ها معین شد، 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده اند که در میان آن ها آزمایش یک نوزاد 7ماهه نیز مثبت بود.

قربانی با بیان اینکه اعلام این خبر موجب نگرانی مردم روستا شد، تاکید نمود: شایعات پیش آمده مبنی بر اینکه با دریافت خون، این ویروس منتقل شده را شدیدا تکذیب می کنیم.

او گفت: به صورت قاطع اعلام می کنم به وسیله انجام آزمایش ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در انتشار اخبار درست، توضیح داد: از مردم درخواست داریم برای تست و آزمایشات بیماری یابی به مراکز درمانی مراجعه نمایند زیرا در حال حاضر تنها 42 درصد از مردم تحت انجام تست بیماری یابی قرار گرفته اند و 58 درصد آن ها به دلیل نگرانی های اجتماعی و یا ناراحتی های روحی و روانی هنوز تمایلی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند.

قربانی با بیان اینکه بهورز روستا در مورد پیدا کردن بیماری و شناسایی بیماران باید مورد تشویق قرار گیرد، گفت: باید به مردم آموزش درست داده گردد زیرا درحال حاضر متاسفانه این ضعف ما است که به جهت فرهنگ موجود در کشور یا حجب و حیایی که بین مردم وجود دارد این مسائل شفاف بیان نمی گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه ارتباطات جنسی پر خطر باید از تمام ابزارهای رسانه ای و آموزشی استفاده کرد، اضافه نمود: این درحالی است که بر اساس گزارشات رسیده از روستای یاد شده از جمله دلایل مبتلایات به ایدز در مقیاس اندک به وسیله مسائل جنسی انجام شده است و این نشان از بعضی بی اخلاقی ها دارد.

او در سرانجام گفت: ما در مورد آموزش و اطلاع رسانی بیماری های این چنینی نیازمند شکستن قبح موجود در جامعه هستیم چراکه امروز این حجب و حیای بیش اندازه باعث به وجود آمدن خسران بزرگی شده که جبران ناپذیر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 492

به "جزئیات ابتلای ایدز در روستای لردگان از زبان عضو کمیسیون بهداشت مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ابتلای ایدز در روستای لردگان از زبان عضو کمیسیون بهداشت مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید