توئیت اولیانوف در آستانه سفر گروسی به تهران

به گزارش مجله وتورلد، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین ابراز امیدواری کرد آژانس بین الملی انرژی اتمی و ایران مذاکرات موفقیت آمیزی داشته باشند.

توئیت اولیانوف در آستانه سفر گروسی به تهران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر می کند تا معیارهای فعالیت های بازرسی آژانس در پرتو قانون جدید ایرانیان را مشخص کند، قانونی که محدودیت های قابل توجه ای بر بازرسی ها اعمال می کند. ما امیدواریم هر دو طرف مذاکرات موفقیت آمیزی داشته باشند.

پیشتر رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه شب در پیامی توئیتری گفت که فردا (شنبه) برای مصاحبه با مقامات ایران راهی تهران خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ایران اخیراً به طور رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که از روز سه شنبه 5 اسفند بازرسی های سرزده آژانس از تأسیسات هسته ای خود را متوقف خواهد کرد. این اقدام هسته ای ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام می شود.

مقامات ایرانی در سطوح مختلف بارها به طرف های اروپایی برجام هشدار داده اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، ایران نیز تعهدات هسته ای خود را تعدیل خواهد کرد.

ایران از اردیبهشت ماه 1398 (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1563

به "توئیت اولیانوف در آستانه سفر گروسی به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت اولیانوف در آستانه سفر گروسی به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید