تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزی

به گزارش مجله وتورلد، وزیر خارجه عربستان سعودی که کشورش مانع از مشارکت پاکستان در نشست اخیر مالزی شده بود، روابط بین اسلام آباد و ریاض را بی نظیر توصیف کرد.

تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روابط این کشور با پاکستان را بی نظیر خواند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، وزیر خارجه سعودی پنجشنبه (5 دی) گفت که ریاض و اسلام آباد در خصوص مسائل امت اسلامی دیدگاه های مشترکی دارند و پیوندهایی که بین عربستان و پاکستان است، روابط این دو کشور را به نمونه بی نظیری تبدیل نموده است.

به نظر می رسد این اظهارات فیصل بن فرحان در واکنش به نشست اخیر کوالالامپور است که طی آن شماری از سران کشورهای اسلامی از جمله ایران، ترکیه، قطر و مالزی در آن شرکت نموده و بر ضرورت محکومیت و مقابله با تحریم ها علیه کشورهای اسلامی و محاصره آن ها تأکید کردند.

عربستان سعودی در این نشست شرکت نکرد و با فشار به اسلام آباد، از حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در این نشست جلوگیری کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در باره این اقدام ریاض گفته است: عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد نمود و به جای آن ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 649

به "تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید