تماس های غیرمستقیم ایران و یمن با میانجیگری عمان

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: یک روزنامه اماراتی مدعی شده است که یمن با میانجیگیری عمان با ایران تماس برقرار نموده است.

تماس های غیرمستقیم ایران و یمن با میانجیگری عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الخلیج امارات که رویکردی علیه جنبش انصارالله یمن دارد مدعی شده است که عبدالله الصایدی وزیر خارجه یمن به مسقط پایتخت عمان رفته تا خواهان میانجیگری مسقط بین صنعاء و تهران گردد.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی که آنها را آگاه خوانده، می نویسد که وزیر خارجه یمن از عمان خواسته است، تهران را قانع کند تا از آنچه که آن را تهدیدها و تشدید اقدامات حوثی ها در یمن خوانده است، جلوگیری کند.

به گفته این منابع، سفر وزیر خارجه یمن به مسقط به دستور رئیس جمهور یمن انجام شده است.

مردم یمن از چند ماه پیش به رهبری جنبش انصارالله این کشور در اعتراض به مسائل مالی و سیاسی دولت این کشور تظاهرات و تحصن های مسالمت آمیزی را در صنعاء و دیگر شهرهای این کشور آغاز کردند. این اعتراض ها پایان به برکناری دولت این کشور و امضای توافقنامه صلح و مشارکت ملی بین گروه های سیاسی این کشور و انتخاب خالد محفوظ بحاح به عنوان نخست وزیر جدید منجر شد.

جنبش انصارالله چند روز پیش نسبت به بند تقسیم یمن به 6 اقلیم که در قانون اساسی این کشور که هم اکنون در حال نگارش است و به مراحل پایانی خود نزدیک می گردد هشدار داد و گفت این اقدام بر خلاف توافق صلح و مشارکت ملی است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 291

به "تماس های غیرمستقیم ایران و یمن با میانجیگری عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس های غیرمستقیم ایران و یمن با میانجیگری عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید