عمانی ها به قصد گاز دریافت به تهران آمدند

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از حضور هیئتی از عمان برای نهایی کردن قرارداد صادرات گاز به این کشور در تهران اطلاع داد.

عمانی ها به قصد گاز دریافت به تهران آمدند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، شهریور سال 1392 در حاشیه سفر سلطان قابوس؛ پادشاه عمان به ایران یک یادداشت تفاهم برای صادرات گاز ایران به این کشور امضا شد؛ اواخر همان سال نیز این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شد.

اکنون با حضور هیئتی از مسقط در تهران قرارداد صادرات گاز به این کشور نهایی می گردد؛ بر این اساس در این مذاکرات قیمت گاز صادراتی به عمان نیز مشخص می گردد.

براساس این قرارداد صادرات روزانه 28میلیون مترمکعب گاز ایران به عمان برای 15 سال برنامه ریزی شده و ارزش گاز صادراتی در این مدت با توجه به قیمت های روز 6 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف شده است؛ بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به طول تقریبی 2 کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز 2 کیلومتر است. قرار است مطالعات مهندسی در دو بخش دریایی و زمینی به صورت همزمان انجام گردد تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.

هم اکنون مشاور ایرانی انجام مطالعه خط لوله 2 کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال اجرا است.

ایران می تواند به وسیله صادرات گاز خود به عمان به بازارهای پرسود شرق دور که در حال حاضر مقصد اصلی تانکرهای حامل ال.ان.جی. تولیدی عمان است، دست یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 484

به "عمانی ها به قصد گاز دریافت به تهران آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمانی ها به قصد گاز دریافت به تهران آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید