تغییر الگوی کشت، آبیاری و مکانیزاسیون اولویت کشاورزی استان سمنان

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، محمد رضا خباز در همایش تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی استان سمنان که پیش از ظهر شنبه به میزبانی سالن هلال احمر به اتمام رسید، ضمن بیان اینکه کوشش کشاورزان و همت مدیران در خودکفایی گندم، افتخار بزرگی است که به دست آمده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم در زمینه این موفقیت ارزشمند، نگاه ویژه به کشاورزی مکانیزه است که در استان نیز باید پیگیری گردد.

تغییر الگوی کشت، آبیاری و مکانیزاسیون اولویت کشاورزی استان سمنان

وی اضافه نمود: درسال های اخیر تغییر الگوی کشت با توجه به خشکسالی های مداوم، الگوی آبیاری ویژه با اعتبارات بلاعوض ارائه شده و همچنین مکانیزاسیون با تسهیلات آسان، سه اقدامی بود که در استان سمنان برای تحقق شعار سال به کار گرفته شد لیکن این اقدامات در امسال نیز تداوم خواهند داشت.

استاندار سمنان در پاسخ به منتقدانی که آب مجازی را بهترین جایگزین برای کشت سنتی می دانند، تاکید نمود: شاید وارد کردن گندم بسیار ارزان تر از فراوری آن در کشور باشد اما وارد کردن آن حتی با قیمت پائین تر از بهای تمام شده، خدمت به کشاورز کانادایی و استرالیایی است.

خباز با بیان اینکه کاهش نرخ تورم و بهره بانکی در دستور کار دولت است و این مهم در پروسه اجرایی خود در دست اقدام واقع شده است، تاکید نمود: با این تسهیلات می توان به سمت کشت جایگزین و مکانیزاسیون به خصوص در بخش آبیاری رفت.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقامتی گاهی احتیاج است هزینه کرد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور ما خواهد بود و ما را از بروز مشکل در نواسانات مالی مصون می دارد.

استاندار سمنان اقتصاد مقاومتی را به معنی بهره وری بالا قلمداد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده از فرصت های جدید است و به معنای ریاضیت کشیدن و سختی کشیدن نیست.

در خاتمه این مراسم از فعالان حوزه کشاورزی استان سمنان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 545

به "تغییر الگوی کشت، آبیاری و مکانیزاسیون اولویت کشاورزی استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر الگوی کشت، آبیاری و مکانیزاسیون اولویت کشاورزی استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید