ترامپ: به اقدام تعرفه ای چین پاسخ می دهم

به گزارش مجله وتورلد، رئیس جمهور آمریکا با ابراز خشم خود از تصمیم پکن برای اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، گفت که به این اقدام چین واکنش نشان خواهد داد.

ترامپ: به اقدام تعرفه ای چین پاسخ می دهم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیغامی در توئیتر به شدت به اقدام چین برای اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیغام ها نوشت: آمریکا طی سال های اخیر در تجارت با چین تریلیون ها دلار را از دست داده است. آنها مالکیت معنوی ما را با نرخ صدها میلیارد دلار در سال از ما ربوده اند و آنها می خواهند به این روند ادامه دهند. من اجازه چنین اتفاقی را نمی دهم. ما به چین نیازی نداریم و بدون آنها بسیار بهتر خواهیم بود.

ترامپ در ادامه نوشت: حجم وسیعی از پول که هر ساله و طی چندین دهه توسط چین ربوده شده باید متوقف گردد. به شرکت های بزرگ آمریکایی دستور داده شده تا فورا به دنبال جایگزین چین بوده که شامل شرکت هایی که محصولات را در آمریکا فراوری می نمایند می گردد و به اقدام تعرفه ای چین بعداز ظهر امروز (آدینه) پاسخ خواهم داد.

ژائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز آدینه اعلام نمود در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند، پکن آماده تلافی است. (جزئیات بیشتر)

این مقام چینی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه نمود که چین از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد نمود.

لیست کالاهایی که چین میخواهد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

رئیس جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن به وسیله دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می دهد. ترامپ از شرکت های آمریکایی که محصولات خود را در چین فراوری می نمایند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال 2017 تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 358

به "ترامپ: به اقدام تعرفه ای چین پاسخ می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به اقدام تعرفه ای چین پاسخ می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید