تخفیف 25 درصدی قیمت زمین مسکونی به روستائیان خراسان جنوبی

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه زمین را به دو صورت تملکی دائم و اجاره ای 99 ساله به مردم واگذار کمی گردد از تخفیف 25 درصدی قیمت زمین های مسکونی به روستائیان اطلاع داد.

تخفیف 25 درصدی قیمت زمین مسکونی به روستائیان خراسان جنوبی

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران ازنهبندان، علی اصغر آسمانی مقدم در جلسه پیگیری مسائل مسکن در روستاهای نهبندان، اظهار کرد:مردم نباید توقع داشته باشند که این اداره در قبال واگذاری زمین مسکونی، آب و برق و سایر امکانات را نیز برای مردم فراهم کند و وظیفه این بنیاد فقط تامین زمین و ارائه تسهیلات به متقاضی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی قیمت گذاری برای زمین های مسکونی روستاها را بر عهده شورای شهرستان گفت و گفت: هر قیمتی که در روستا عرف است باید شورای شهرستان به این اداره ابلاغ کند و بنیاد مسکن موظف است براساس قانون 25 درصد به خریداران تخفیف بدهد و همچنین کسانی که زمین روستایی دریافت نموده اما در مدت یک سال اقدام به ساخت آن ننموده اند زمین از آنها سلب خواهد شد.

رئیس شورای روستای چاهداشی و نایب رئیس شورای نهبندان بالا بودن قیمت کارشناسی شده توسط بنیاد مسکن، عدم تقسیط مطالبات و قیمت زمین در روستاها به روستائیان، نحوه واگذاری و توقعات مردم از دولت در قبال خرید زمین مسکونی را از جمله مهمترین مسائل و مسائل روستائیان در حوزه مسکن مطرح و خواهان برطرف آن شد.

ولی الله اکبری خواهان برگشت نرخ زمین به نرخ سال 91 شد و اضافه نمود: قیمت کارشناسی شده از سوی بنیاد مسکن با توجه به خشکسالی های اخیر برای مردم مقرون به صرفه نیست و توانایی خرید زمین را ندارند.

وی یکی از دلایل مهاجرت روستائیان از روستا به شهر را بالا بودن قیمت زمین عنوان و اعلام کرد: باید زمین روستایی به فردی واگذار گردد که شرایط ماندگاری در روستا را داشته و از اهالی بومی روستا باشد و اگر قرار است به فردی تخفیف داده گردد این قانون برای همه باشد.

رئیس شورای نهبندان نیز بالا بودن قیمت زمین روستایی را یکی از مسائل جلوی راه سرمایه گذاران در بخش کشاورزی و دامپروری در روستا عنوان نمود.

محمدعلی جوان اضافه نمود: باید مسئولان استانی به سرمایه گذاری در نهبندان به صورت ویژه تر نگاه نمایند تا بتوان زیرساخت ها را برای حضور سرمایه گذار فراهم کرد.

فرماندار نهبندان نیز قانون جمهوری اسلامی ایران را یک قانون الهی دانست و اظهار کرد: بهترین ثروت منابعی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید از این منابع به خوبی استفاده کرد.

محمدمهدی عظیمی اضافه نمود: مردم مداری و قانون محوری اصل و اساس جامعه است و باید مسئولان در کنار قانون محوری مردم مداری را رعایت نمایند و از قانون با انعطاف استفاده نمایند.

در انتها مقرر شد واگذاری زمین روستایی فقط به کسانی انجام گردد که به وسیله شورای روستا مورد تائید قرار گرفته باشد.

همچنین مقرر شد قیمت گذاری زمین های مسکونی روستا به وسیله شورای شهرستان مشخص و با 25 درصد تخفیف به متقاضیان واگذار گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 944

به "تخفیف 25 درصدی قیمت زمین مسکونی به روستائیان خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف 25 درصدی قیمت زمین مسکونی به روستائیان خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید