تحریم های ضد چینی ترمز دلار را کشید

به گزارش مجله وتورلد، دلار نتوانست به خوبی از اخبار مربوط به برگزیت بهره برداری کند.

تحریم های ضد چینی ترمز دلار را کشید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که به بن بست رسیدن مذاکرات بین اتحادیه اروپاو انگلیس زمینه را برای صعود دلار آماده نموده بود، تصمیم جدید آمریکا برای قرار دادن نام چندین شرکت چینی در فهرست تحریم ها به دلیل نقض قوانین مربوط به حقوق اقلیت ها، معامله گران را به خرید ارزهای امن ترغیب کرد و ارزش دلار همتایان مهم خود تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

قرار است روزهای پنج شنبه و آدینه این هفته، لیو هه، معاون نخست وزیر چین با رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور گفت وگو کند.

امره اشپایزر، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه وست پاک گفت: به نظر می رسد که حداقل تا سرانجام سال جاری تنش های تجاری ادامه خواهد داشت. پیش بینی می کنم با طیف گسترده ای از اخبار مثبت و منفی مختلف روبرو خواهیم بود اما اخبار بد احتمالا بیشتر خواهند بود.

در معاملات روز چهار شنبه بازارهای ارزی جهانی، هر دلار نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ازای 107و17 ین مبادله شد. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با 0.14 درصد افزایش به ازای 1.4845 دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، تقریبا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و در سطح 99.126 واحد باقی ماند.

مارک آندره فونگرن، استراتژیست بازارهای ارزی جهانی در موسسه ماف گفت: یک توافق تجاری بین آمریکا و چین هنوز قطعی نشده است و پیشرفت های کمی در روزهای اخیر به دست آمده است. سرمایه گذاران هم چنین منتظر نشست ماهانه کمیته بازار باز فدرال رزرو هستند تا تعیین گردد آیا نرخ بهره مجددا کاهش خواهد یافت یا خیر. حدس من این است که جروم پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) و همکارانش سیاست های محرک بیشتری را اتخاذ خواهند کرد. شاید در کوتاه مدت این مساله باعث تضعیف دلار گردد.

در معاملات ارزی جهانی هم چنین ارزش هر یورو با 0.2 درصد کاهش به 1.0957 دلار رسید تا ارزش یورو در برابر بار دیگر به یکی از کمترین سطوح دو سال اخیر برسد. مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند پس از آن که گزارشاتی از آماده شدن دولت انگلیس برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا منتشر شد، در برابر دلار دست به عقب نشینی زد تا جایی که هر پوند با 0.4 درصد کاهش به 1.2217 دلار رسید.

از طرف دیگر منابع مطلع به نقل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته اند که وی پس از تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس نسبت به حصول توافق کاملا بدبین است.

پیش تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد نمود. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب نموده و به تایید ملکه رسانده است. هر فرانک نیز به ازای 1.0061 دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی و سنگاپوری افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای 1.3316 و 1.3824 دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 403

به "تحریم های ضد چینی ترمز دلار را کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ضد چینی ترمز دلار را کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید