تجلیل از فعالان محیط زیست و محیط بانان برگزیده در غرب تهران

به گزارش مجله وتورلد، آیین تجلیل و قدردانی از محیط بانان و فعالان محیط زیست با حضور مسئولان ارشد شهری و کشوری در شهرک آموزش ترافیک منطقه9 برگزار گردید.

تجلیل از فعالان محیط زیست و محیط بانان برگزیده در غرب تهران

خبرنگاران - مریم قاسمی :این مراسم با حضور شهردار منطقه9، مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیران شهری، محیط بانان و فعالان محیط زیست در شهرک آموزش ترافیک منطقه9 برگزار گردید.

سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه9، با تاکید بر توجه ملی به موضوع مشارکت در حفظ محیط زیست گفت: ایجاد حساسیت به منظور اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگان جهت حل معضل جهانی محیط زیست با ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان با اهداف، سیاست ها و برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست میسر می گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با مدیریت و اتحاد دولتمردان در سیاستگذاری، مشارکت بخش خصوصی و شهروندان بتوانیم استفاده از پلاستیک را در بین شهروندان کاهش دهیم و آنان را به استفاده از دوستدار محیط زیست ترغیب کنیم.

سید ابوالقاسم موسوی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اهمیت موضوع آموزش در مدارس گفت: آموزش باید متعهدانه و انگیزشی باشد و یکی از پایه های اساسی آموزش در مدارس است.

علیرضا رحمتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران نیز بر موضوع آموزش تفکیک پسماند و کاهش آلودگی های پلاستیک بر طرح توزیع کیسه های پارچه ای در اماکن عمومی به منظور مقابله با کیسه های پلاستیکی تاکید نمود.

حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تاکید بر کاهش مصرف پلاستیک و استفاده مجدد از انواع بازیافت آن و اهمیت تفکیک از مبدا عنوان نمود: موضوع پلاستیک یک دغدغه جهانی و متاسفانه اولین مقدار فراوری پسماند در شهر تهران مربوط به پلاستیک است.

وی یادآوری کرد: طرح کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند از 24 خرداد شروع شده و تا 24 تیر ادامه دارد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های هنری با رویکرد محیط زیستی از جمله سفالگری و تهیه زنبیل از کیسه پلاستیک های مستعمل به وسیله شهروندان حامی محیط زیست برپا شد و در سرانجام با اهدای لوح سپاس از محیط بانان به پاس کوشش هایی که در عرصه فعالیت های محیط زیستی داشتند، تجلیل شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2289

به "تجلیل از فعالان محیط زیست و محیط بانان برگزیده در غرب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از فعالان محیط زیست و محیط بانان برگزیده در غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید