بوت کمپ برنامه نویسی چیست؟

به گزارش مجله وتورلد، در یک جمله در بوت کمپ ها، مهارت های برنامه نویسی که شرکت ها در پی آن ها هستند آموزش داده می گردد.

بوت کمپ برنامه نویسی چیست؟

در طول دهه گذشته، بوت کمپ های برنامه نویسی به مسیری ایده آل برای افرادی که در پی یادگیری برنامه نویسی و حضور در بازار کار فناوری اطلاعات هستند، تبدیل شده اند. در این بوت کمپ ها مهارت های لازم برای یافتن موقعیت های شغلی مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. مانند توسعۀ نرم افزار، طراحی وب یا هر شغل دیگری که به مهارت های کدنویسی احتیاج دارند.

علاوه بر این ، بوت کمپ ها هنگام ارائۀ برنامۀ آموزشی خود، یک رویکرد عملی در پیش می گیرند. به این معنا که با آموزش مهارت های شغلی و جانبی فراتر از یک آموزش تئوری صرف عمل می نمایند. (مانند کار گروهی و…). در واقع بوت کمپ برنامه نویسی یک برنامۀ آموزشی- مهارتیه هست.

نحوۀ عملکرد بوت کمپ ها چگونه است؟

برخلاف دوره های دانشگاهی که در طی چند سال برگزار می گردند، بوتکمپ های برنامه نویسی تنها در طول چند ماه اجرا می شوند. همین موضوع به آن ها این امکان را می دهد که بتوانند برنامۀ درسی خود را به سرعت تغییر دهند و با فناوری های تازه سازگار شوند.

آیا بوت کمپ برای شما مناسب است؟

این به چند عامل بستگی دارد:

1. چقدر زمان دارید.

3. آیا در حال حاضر مشغول به کار هستید یا خیر.

4. چقدر در برنامه نویسی مهارت دارید

بیایید تمامی این موارد را آنالیز کنیم.

با توجه به زمان و پول، توصیه ما به شما این است صد درصد در دوره بوت کمپ شرکت کنید؛ اما از آنجا که زمان و پول با ارزش و کمیاب است، ما باید بیشتر درباره این موارد بحث کنیم.

دوره بوت کمپ دقیقاً چیست؟

مؤسسات بوت کمپ برنامه نویسی محلی برای یادگیری برنامه نویسی است. بیشتر بوت کمپ ها در حدود 12 هفته طول می کشد. البته دوره زمانی بعضی از مؤسسات به یک سال هم می رسد. شهریۀ بیشتر بوت کمپ ها در خارج از کشور مبلغی در حدود 10 هزار تا 20 هزار دلار است. بعضی از موسسات بوت کمپ برای پرداخت شهریه وام را به کارآموزان پیشنهاد می دهند و بعضی کارفرمایان در شرایطی پرداخت شهریه را به عهده می گیرند. هدف از بوت کمپ این است که کلاس درسی باشد پر از کارآموزانی که تا به امروز در زمینه فناوری و برنامه نویسی فعالیت حرفه ای نداشته اند. سپس به آن ها یاری می کند تا شغل متناسب با بوت کمپ مورد نظر را پیدا نمایند.

فرق بوتکمپ با دانشگاه

بیشتر دانشجویان علوم کامپیوتر، چهار سال را برای دریافت مدرک خود می گذرانند. این رشته ها شامل کلاس هایی در طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با کارشان هستند. کلاس های زیادی در زمینۀ شبکه، سیستم عامل ها و نظریه محاسبات وجود دارد که برای درک مفاهیم، در دانشگاه ها مفید هستند. اما زندگی روزمرۀ برنامه نویسان کمی متفاوت به نظر می رسد!

به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه ها هنوز هم ++C را آموزش می دهند. در حالی که استفاده از آن در جهانی واقعی و تجارت بسیار محدود شده است. هر چند ممکن است تعداد محدودی از بوت کمپ ها این زبان برنامه نویسی را نیز آموزش دهند. اما اغلب بوت کمپ های برنامه نویسی بر زبان های پرکاربردتری مثل جاواسکریپت، پایتون یا جاوا تمرکز نموده اند.

چرا باید در یک بوت کمپ برنامه نویسی شرکت کنم؟

ما در جهانیی زندگی می کنیم که فناوری ها روز به روز درحال پیشرفت هستند. انجام کارهای روزمره هم به شدت تحت تأثیر آن ها قرار گرفته است. نرم افزارهای پرداخت الکترونیکی، خرید اینترنتی، درخواست تاکسی آنلاین و هزاران نرم افزار دیگر، جهانی ما را احاطه نموده اند. جهان همچنان به افرادی با مهارت های نرم افزاری بالا احتیاج دارد. افرادی که بتوانند فناوری های مورد احتیاج بشر را فراوری نمایند. در این میان بوت کمپ های برنامه نویسی با آموزش تازهترین تکنولوژی های استفاده شده در برترین استارتاپ های جهان، شما را به جهانی توسعه دهندگان نرم افزار وارد می نمایند.

اندازه حقوق دریافتی یک فارغ التحصیل بوت کمپ چقدر است؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده اندازه حقوق دریافتی یک فارغ التحصیل بوت کمپ همچون یک برنامه نویس تازه کار است. البته موارد دیگر مانند شهری که در آن زندگی می کنید را باید در نظر بگیرید. اندازه عایدی یک برنامه نویس ممکن است در بعضی از شهرهای ایران نسبت به تهران کمتر باشد.

چه زمانی طول می کشد تا در بوت کمپ فارغ التحصیل شوید؟

این سؤال بستگی به نوع بوت کمپ برنامه نویسی دارد. بعضی از افراد یک پیش زمینه قوی درباره برنامه نویسی دارند. با شرکت در دوره بوت کمپ برنامه نویسی شما می توانید به طرز قابل توجهی سریع تر شغل مورد نظر خود را بیابید.

بوت کمپ آنلاین

بوت کمپ آنلاین نوع تازهی از بوت کمپ است که کارآموز درعرض چند ماه به صورت آنلاین مطالب را فرا می گیرد. وب سایت Learn to code نمونه بارزی از این نوع بوت کمپ است. اگر شما هر هفته به مدت یک تا دو سال کد نویسی را تمرین کنید، مهارت های شما به طور پیوسته بهبود می یابد و می توانید پیشرفت چشم گیری داشته باشید. اما بوت کمپ های آنلاین از شما انتظار دارند که طی مدت کوتاه تری این کار را انجام دهید.

مزیت مثبت این نوع بوت کمپ برنامه نویسی این است که شما می توانید پروژه ها را به یاری افراد دیگر بسازید و در مواقع خطا و تست ها از یکدیگر یاری بگیرید. البته انجام همه این ها در یک دوره کوتاه سخت است. از دیگر مزیت های این روش به صرفه بودن آن است. دراین روش آموزشی تمامی کارآموزان دریک اتاق تبادل نظر آنلاین جمع می شوند که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارآموز می گردد.

در آخر باید بگوییم که اگر علاقه مند به حوزۀ برنامه نویسی هستید اما به هر دلیلی تمایل به شرکت در دانشگاه را ندارید، بوت کمپ های برنامه نویسی برترین گزینۀ پیش روی شما هستند. با کنار گذاشتن علوم غیر ضروری و در عوض افزودن مهارت های ضروری صنعت تکنولوژی، بوت کمپ های برنامه نویسی قادر به ارائه مهارت هایی هستند که برای یافتن یک شغل مناسب به آن ها احتیاج دارید.

کدوم بوت کمپ رو انتخاب کنم؟

مکتب شریف یه مدرسه برنامه نویسی است. یعنی جایی که در کم ترین مدت مهارت های مورد احتیاج بازار کار رو به صورت عملی یاد می دهد. مکتب شریف به عنوان اولین مدرسۀ برنامه نویسی ایران و مجری برگزاری بوت کمپ های برنامه نویسی می تونه برترین انتخاب شما برای تجربه شرکت در یک بوت کمپ باشد.

اما ورود به مکتب روالی دارد و برای آغاز برنامه نویسی، باید ذهنتون آماده این کار باشد. یه استعدادسنجی ساده در ابتدای راه می می تواند بهتون نشون بدهد که چقدر برای برنامه نویس شدن آماده هستند. برای شرکت در این چالش استعدادسنجی رایگان می تونیند اطلاعات خودتون رو در بخش مشاوره و ثبت نام وب سایت مکتب شریف ثبت کنید تا اطلاعات شرکت در این آزمون استعدادسنجی براتون ارسال بگردد. بعلاوه می توانید با مکتب تماس بگیرید (021-91077225) تا مشاورین ما شما رو هدایت نمایند.

استفاده از عبارات سوالی یا اعداد وبعلاوه بهره برداری از روندهای روز وخبرربایی در عنوان می تواند باعث افزایش بازدید و خوانده شدن خبرتان گردد.

تصویر شاخص: اولین تصویر فایل شما به عنوان تصویر شاخص شناخته می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2078

به "بوت کمپ برنامه نویسی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوت کمپ برنامه نویسی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید