تاسیس مدرسه تراشه برای تربیت نسل نو مهندسان

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این طرح ها که به وسیله رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون حمایت می گردد، در حالی انجام می گردد که شرکت های فراوری تراشه میلیاردها دلار برای توسعه ظرفیت های خود سرمایه گذاری می نمایند تا در شرایط کمبود جهانی تراشه، افرادی را تربیت نمایند که همه چیز از تلفن های هوشمند گرفته تا جت های جنگنده را بسازند. غول تراشه ساز تایوان موسوم به تی اس ام سی سال جاری بدین منظور تا 44 میلیارد دلار هزینه خواهد نمود و بیش از 8000 کارمند را نیز استخدام خواهد نمود.

تاسیس مدرسه تراشه برای تربیت نسل نو مهندسان

جک سان که در سال 2018 به عنوان مدیر ارشد فناوری تی اس ام سی بازنشسته شد و قرار است در این مدرسه نو فعالیت کند، خاطرنشان کرد شرکت های تراشه ساز تایوانی برای رقابت در صحنه جهانی به استعدادهای بیشتر و بهتری احتیاج دارند.

این اقدام تجسم استراتژی دولت تایوان برای تقویت پیوندهای صنعت و دانشگاه و حذف یک گره مهم در زنجیره جهانی تأمین تراشه است.

دولت تایوان برای تأمین هزینه این مدرسه با شرکت های پیشرو فراوری تراشه شریک شده است. وزارت آموزش و پرورش تایوان هم از اختصاص 100 سهمیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به این مدرسه خبر داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2081

به "تاسیس مدرسه تراشه برای تربیت نسل نو مهندسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس مدرسه تراشه برای تربیت نسل نو مهندسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید