برترین زمان برای انجام کارهای مختلف برای گرفتن برترین نتیجه چه زمانی است؟

به گزارش مجله وتورلد، حتما برای شما هم پیش آمده است که صبح با انگیزه فراوان برای آغاز روز کاری نو از خواب بیدار شوید، اما آخر شب که به رختخواب می روید احساس کنید در طول روز بازدهی کافی نداشته اید. چرا چنین اتفاقی می افتد؟ شاید بهتر است به جای فکر کردن به کاری که انجام می دهید، به زمان انجام آن اهمیت دهید. برای مثال، وقتی ساعات ابتدایی روز را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها می کنید، ممکن است بعد از ظهر برای انجام کارهای مهم انرژی کافی نداشته باشید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ، برترین زمان برای انجام کارها را آنالیز می کنیم تا بتوانید یک برنامه زمان بندی ایدئال داشته باشید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برترین زمان برای انجام کارهای مختلف برای گرفتن برترین نتیجه چه زمانی است؟

برترین زمان برای انجام کارهای مختلف

برای اینکه از هر کاری بیشترین بهره را ببرید، باید آن در زمان مناسب انجام دهید. در این بخش، برترین زمان انجام برخی از کارها آورده شده است.

1. میزان گیری وزن

اگر برای کاهش وزن کوشش می کنید، یک بار در هفته که بهتر است یکی از روزهای وسط هفته باشد، خود را وزن کنید. بیشتر مردم معمولا آخر هفته ها غذای بیشتری می خورند و در طول هفته آن را می سوزانند. بنابراین، میزان گیری وزن در اواسط هفته به احتمال زیاد می تواند یک تصویر واقعی از آنچه که در حال وقوع است، به شما ارائه دهد.

2. چرت زدن

اگر واقعا به چرت زدن احتیاج دارید، به دو علت بهتر است بین ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر استراحت کنید: 1) بعد از ناهار معمولا همه ما کم وبیش خواب آلودگی یا کاهش هوشیاری را تجربه می کنیم و 2) چرت زدن در این زمان از روز روی خواب شبانه تأثیر ندارد.

معمولا 20 دقیقه چرت زدن کافی است که هوشیارتر شوید و روحیه بهتری پیدا کنید. مدت زمان چرت زدن نباید از 30 دقیقه بیشتر باشد. چون در غیر این صورت، ممکن است با احساس گیجی و احتمالا بدخلقی از خواب بیدار شوید.

3. انجام کارهایی که به تمرکز احتیاج دارند

عبارت ساعت اوج کارآیی بیولوژیکی (BPT) به ساعاتی از روز اشاره دارد که بیشترین انرژی را دارید. BPT افراد مختلف با هم فرق دارد. برای پیدا کردن BPT خود می توانید از تجربه کریس بیلی (Chris Bailey)، نویسنده کتاب پروژه بهره وری، یاری بگیرید.

بیلی کافئین و الکل را از رژیم غذایی خود حذف کرد، مصرف قند را به حداقل رساند و استفاده از زنگ هشدار برای بیدار شدن را کنار گذاشت. او هر روز به مدت سه هفته، سطوح انرژی خود را در هر ساعت ثبت کرد. این آزمایش نشان داد که BPT او بین ساعت 10 صبح تا ظهر و بین ساعت 5 بعد از ظهر تا 8 شب است.

وقتی BPT خود را پیدا کردید، می توانید تا جایی که محدودیت های شغلی شما اجازه می دهد، برنامه روزمره خود را تغییر دهید و زمان انجام مهم ترین وظایف خود را به ساعات BPT منتقل کنید.

4. برگزاری جلسه

نتیجه یک مطالعه درباره برترین زمان برای انجام کارها نشان داد که ساعت 3 بعد از ظهر در دومین روز کاری برای برگزاری جلسه مناسب است. چون در این زمان به احتمال زیاد همه افراد در دسترس هستند.

در مقابل، ابتدای روز کاری می تواند بدترین زمان برای پیشنهاد جلسه باشد. به گفته محققان این پژوهش، مهم است که به افراد برای آماده شدن وقت بدهید. اگر جلسه در ساعت 9 صبح برگزار گردد، افراد یا روز قبل برای آماده شدن کوشش می نمایند یا بدون آمادگی وارد جلسه می شوند.

5. یادگیری مطالب نو

قبل از خواب، برترین زمان برای یادگیری است. اگر خواب شبانه خوبی بعد از یادگیری مطالب داشته باشید، اطلاعات و مهارت هایی که آموخته اید در مغز شما باقی می مانند. کیفیت و کمیت خواب تأثیر زیادی روی یادگیری و حافظه دارد.

6. زنگ سرگرمی

در یک مطالعه، محققان به آنالیز این موضوع پرداختند که در یک شیفت کاری 8 ساعته چگونه می توان بیشترین بازدهی را داشت. نتیجه این تحقیق نشان داد که بهتر است برای حفظ تمرکز و انرژی، در حین کار یک ساعت استراحت داشته باشید (15 دقیقه یک ساعت پس از آغاز کار، 30 دقیقه برای ناهار و 15 دقیقه یک ساعت قبل از اتمام روز کاری).

منابع ذهنی شما معمولا بلافاصله پس از بیدار شدن در بالاترین حد خود قرار گرفته است و به تدریج در طول روز کاهش می یابد. بنابراین، هر چقدر ساعت استراحت شما به ابتدای روز کاری نزدیک تر باشد، بازیابی آن منابع آسان تر خواهد بود. برای استراحت کردن لازم نیست حتما فعالیت های غیرکاری انجام دهید. همین که کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید یا خودتان انتخاب نموده اید، کافی است.

7. مصاحبه شغلی

آشنایی با برترین زمان برای انجام کارها می تواند شانس موفقیت در مصاحبه شغلی را افزایش دهد. بر اساس تحقیقات، ساعات ابتدایی روز برای انجام این کار مناسب تر است. مصاحبه نماینده ای که به چند نفر اول امتیاز بالایی داده است، فکر می نماید احتمال اینکه نفر بعدی هم خوب باشد کمتر است و ممکن است به او امتیاز پایین تری بدهد (به خصوص اگر انتظار داشته باشد درصد تعیینی از افراد صلاحیت استخدام شدن را داشته باشند).

8. استفاده از کرم ضدآفتاب

بهتر است 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل، کرم ضدآفتاب بزنید تا پوست شما بتواند آن را جذب کند. پس از آن، باید هر 2 ساعت یک بار دوباره از کرم ضدآفتاب بهره ببرید. اگر شنا می کنید یا کاری انجام می دهید که با تعریق زیاد همراه است، در فواصل زمانی کوتاه تری این کار را انجام دهید.

9. ورزش کردن

در هر ساعتی از روز که ورزش کنید، بدن شما از فواید آن بهره می برد. اما اگر می خواهید وزن کم کنید، ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن انتخاب مناسب تری است. چون احتمالا باعث می گردد بدن برای چربی سوزی در کل روز آماده گردد.

ورزش صبحگاهی پایبندی به برنامه تمرینی را افزایش می دهد، اما ورزش شبانه ممکن است روی خواب شما تأثیر منفی داشته باشد. اما در هر صورت، حتی دیر ورزش کردن بهتر از سبک زندگی کم تحرک است.

10. نوشیدن قهوه

اگر صبح به محض اینکه از خواب بیدار می شوید یا به محض ورود به محل کار یک فنجان قهوه می نوشید، بهتر است برنامه روتین خود را کمی تغییر دهید.

به گفته کارشناسان، برترین زمان برای نوشیدن قهوه بعد از ساعات 9:30 صبح است. چون هورمون کورتیزول (هورمون استرس) که انرژی را تنظیم می نماید، معمولا بین ساعت 8 تا 9 صبح به اوج خود می رسد. کافئین موجود در قهوه ممکن است سطح کورتیزول را افزایش دهد. افزایش کورتیزول در طولانی مدت می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

از سوی دیگر، توصیه می گردد خیلی نزدیک به زمان خواب قهوه ننوشید. چرا که اثرات محرک کافئین تقریبا 3 تا 5 ساعت در بدن باقی می ماند و ممکن است روی خواب شما تأثیر منفی بگذارد. بهتر است بین زمان نوشیدن قهوه و زمان خواب حداقل 6 ساعت فاصله باشد.

11. جراحی

شاید شنیده باشید که بهتر است صبح ها جراحی کنید، اما تحقیق درباره برترین زمان برای انجام کارها نشان داده است که احتمالا از این نظر هیچ تفاوتی بین صبح و بعد از ظهر وجود ندارد. بنابراین، کاری را انجام دهید که برای شما و پزشک تان راحت تر است.

12. مصرف داروهای آسم

استروئیدهای استنشاقی که به طور منظم برای کنترل آسم استفاده می شوند، ممکن است بین ساعت 3 تا 5:30 دقیقه بعد از ظهر برترین اثر را داشته باشند. با این حال، مهم ترین چیز این است که آن ها را هر روز در یک ساعت تعیین مصرف کنید. همواره قبل از ایجاد هرگونه تغییر در نحوه مصرف داروها با پزشک خود مشورت کنید.

کلام پایانی

اگر می خواهید کاری انجام دهید، روش درست و زمان مناسب برای انجام آن را بیابید. آشنایی با برترین زمان برای انجام کارها به شما یاری می نماید که از وقت خود به برترین نحو بهره ببرید و از کارهایی که در طول روز انجام می دهید بیشترین سود را ببرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: webmd, businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2278

به "برترین زمان برای انجام کارهای مختلف برای گرفتن برترین نتیجه چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای انجام کارهای مختلف برای گرفتن برترین نتیجه چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید