نباید خانه نشینی نظم زندگی را مختل کند

به گزارش مجله وتورلد، پویش در خانه بمانید با هدف قرنطینه خوداختیاری شهروندان و در راستای شکست بیماری کرونا راه اندازی شده است. پویشی که از شهروندان دعوت می نماید در خانه بمانند تا زنجیره شیوع ویروس پاره گردد و پاندمی بیماری از بین برود. به گفته دکتر سید رضا مهدوی، متخصص روانپزشک، در خانه ماندن نباید برنامه ها و نظم زندگی ما را به هم بزند.

نباید خانه نشینی نظم زندگی را مختل کند

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خبرنگاران-زینب زینال زاده: نظم و برنامه ریزی درست و اصولی از الزامات زندگی هستند و به حیات بشر هدف و معنا می دهند. مردم در روزهای عادی ساعت های تعیینی برای خواب، تفریح، کار، ورزش و حتی غذا خوردن داشتند. برای روزهای آینده برنامه ریزی می کردند و همه چیز بر اساس ساعت معین شده و تعیین انجام می شد.ورود کرونا همه چیز را بهم زد و حتی نظم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد. به گفته دکتر سید رضا مهدوی، متخصص روانپزشک، کووید 19 علاوه بر جسم شهروندان، روحیه و حتی نظم زندگی مردم را نشانه گرفته است.

او در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: وقتی یک بیماری به پاندمی یا همه گیر تبدیل می گردد، مردم علاوه بر صدمات جسمی، دچار مسائل روحی و روانی می شوندو ادامه می دهد: در چنین شرایط بحرانی، عده ای از مردم نسبت به موضوع بی خیال می شوند و توصیه ها را جدی نمی گیرند و بعضی هم به سبب اهمیت دادن بیش از حد به موضوع، دچار استرس می شوند و برای همین درست و منطقی فکر نمی نمایند. بنابراین هر دو گروه هم خودشان اسیب می بینند و هم زمینه شیوع و انتقال را فراهم می نمایند.

دکتر مهدوی به رفتار اعتدالی اشاره می نماید و می گوید: در شرایط کنونی که ویروس کرونا اپیدمی شده است و همه مردم را تهدید می نماید، بهتر است شهروندان توصیه ها را جدی بگیرند و بدون هیچ استرس و اضطرابی موارد بهداشتی را رعایت نمایندو می افزاید: استرس شرایط را بدتر می نماید، بنابراین توجه نکردن به شایعات و اخبار کذب، بهترین روش برای دور کردن استرس است.

متخصص روانپزشک، به تاثیر نظم در زندگی اشاره و عنوان می نماید: این روزها شرایط زندگی تغییرات زیادی نموده است، اما شهروندان باید سبک زندگی سالم را در اولویت قرار دهند.

به گفته دکتر مهدوی، از بین رفتن نظم زندگی، شهروندان را دچار افسردگی و کرختی و سستی می نماید: شهروندان باید چون گذشته ساعت های تعیینی برای خواب، تغذیه و تفریح داشته باشند،کتاب بخوانند، با اعضای خانواده بازی نمایند، موسیقی گوش دهند و فیلم ببینند.

او ادامه داد: همان قدر که ماندن در خانه برای شکست کرونا اهمیت دارد رعایت نظم زندگی هم در سلامت روحی موثر است و شهروندان باید این نکته را جدی بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 839

به "نباید خانه نشینی نظم زندگی را مختل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید خانه نشینی نظم زندگی را مختل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید