برگزاری نشست لیبی به میزبانی آلمان در امسال میلادی

به گزارش مجله وتورلد، وزیر امور خارجه آلمان که روز گذشته سفر کوتاهی به لیبی داشت از کوشش کشورش برای برگزاری اجلاس بین المللی برای حل بحران لیبی در برلین در امسال میلادی اطلاع داد.

برگزاری نشست لیبی به میزبانی آلمان در امسال میلادی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از برگزاری کنفرانس بین المللی برای حل بحران لیبی در امسال میلادی اطلاع داد. وی تاکید نمود که ما می خواهیم در این راستا کوشش کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان این خبر را روز یکشنبه بعد از دیدار با مقامات لیبیایی اظهار داشت. وی گفت که پیش از برگزاری این اجلاس باید یک دیدار در سطح کارشناسی برگزار گردد که در آن پیش شرط هایی برای برگزاری اجلاس لیبی معرفی می گردد.

هایکو ماس چنین اقدامی را پیچیده و خسته نماینده و نیازمند کوشش زیاد دانسته و گفت: اما اگر ما شرایط در لیبی را آنالیز کنیم به این نتیجه می رسیم که این مسئله ضرورت دارد که در این راستا کوشش کنیم.

هایکو ماس، مذاکرات سیاسی خود را در شهر ساحلی سوارا انجام داد چرا که دیدار در شهر طرابلس بهعنوان پایتخت لیبی که درگیری های نظامی در آن بین گروه های مختلف وجود داشت خطرناک بود. با این حال در مدت سفر هایکو ماس به لیبی در این شهر کوچک به اصطلاح امن هم یک شوک وحشتناک به وزیر امور خارجه آلمان و هیات همراهش وارد شد.

مدت کوتاهی قبل از عزیمت ماس در فرودگاه لیبی مصاحبه اش با خبرنگاران توسط نیروهای امنیتی همراهش متوقف شد تا او و هیات همراهش به مکان امنی منتقل شوند.

دلیل آن این بود که یک هواپیما رویت شده بود که ابتدا تصور می شد به شورشیان نزدیک به خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تعلق دارد. ماس و هیات همراهش برای چند دقیقه به وسایل نقلیه زرهی منتقل شدند.

اما بعد از آن تعیین شد که زنگ خطر به اشتباه به صدا در آمده و این تنها شایعه ای از طرف شبه نظامیان لیبیایی بوده است.

از زمان سقوط قذافی در سال 2011 هرج و مرج بالایی در لیبی ایجاد شده است. بسیاری از شبه نظامیان در این کشور برای دستیابی به نفوذ و قدرت کوشش می نمایند.

وزیر امور خارجه آلمان به لیبی سفر نموده و با فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه بین المللی و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است دیدار کرد.

کشور لیبی از مهم ترین کشورهای ترانزیتی برای پناهندگان برای سفر به اروپا است. بر اساس اطلاعات سازمان بین المللی مهاجران (IOM) در امسال میلادی تا به حال حدود 20 هزار نفر به وسیله جهت دریای مدیترانه به اروپا آمده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 582

به "برگزاری نشست لیبی به میزبانی آلمان در امسال میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست لیبی به میزبانی آلمان در امسال میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید