برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت

به گزارش مجله وتورلد، رئیس سازمان چای از برداشت چین اول برگ سبز چای از اول اردیبهشت خبر داد و گفت: مسئله ای در فروش چای تولیدی نداریم.

برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار، از برداشت برگ سبز چای طی روز های آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی از اول اردیبشهت چین اول برگ سبز چای آغاز می شود.

وی افزود: امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مطابق با هزینه های تولید و تورم اعلام شده که همین موضوع بر میزان خرید و تولید تاثیر گذار خواهد بود.

جهان ساز با اشاره به اینکه سال گذشته 30 درصد چای مورد نیاز کشور از محل تولید داخل تامین شد، خاطرنشان کرد: بنابر آمار سال گذشته 63 هزار تن چای خشک به کشور وارد شد و به سبب استقبال مردم از مصرف چای ایرانی مقدار کمی از چای تولیدی به بازار های هدف صادر شد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه مسئله ای در فروش چای تولیدی نداریم، گفت: با توجه به افزایش کیفیت چای تولیدی و عدم استفاده از سموم شیمیایی در باغات، مردم به استفاده از چای تولید داخل اقبال بیشتری نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه چای تولیدی تا 80 درصد درآمد استان های چای خیز را تامین می کند، افزود: 50 تا 60 هزار چایکار و 180 کارخانه به شغل و درآمد ناشی از این فعالیت نیاز دارند.

رئیس سازمان چای در خاتمه درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به زراعی شرح داد: سال گذشته 53 میلیارد ریال تسهیلات به مجموعه چایکاران و کارخانه های چای سازی برای تامین سرمایه در گردش و فعالیت های سرمایه ای همچون خرید ماشین آلات پرداخت کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 977

به "برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید