بادام را جایگزین مکمل کنید

به گزارش مجله وتورلد، منیزیم یکی از ریزمغذی هایی است که بدن برای سالم ماندن به آن احتیاج دارد. منیزیم برای یاری به بیش از 300 آنزیم در انجام فرآیند های شیمیایی متعدد در بدن ازجمله آن هایی که پروتئین فراوری می نماید، لازم است؛ به حفظ استخوان یاری، قند خون و فشار خون را کنترل و ماهیچه ها و اعصاب سالم را حفظ می نماید. منیزیم بعلاوه به عنوان یک رسانای الکتریکی عمل و به ضربان قلب و انقباض عضلات یاری می نماید.

بادام را جایگزین مکمل کنید

با توجه به اهمیت منیزیم برای بدن، اگر به اندازه کافی آن را دریافت نکنید، در نهایت این موضوع می تواند منجر به طیف وسیعی از مسائل سلامتی گردد. با برنامه ریزی صحیح بیشتر ما می توانیم تمام منیزیم مورد احتیاج خود را از غذا هایی که می خوریم دریافت کنیم.

بیشتر افراد مبتلا به کمبود منیزیم تشخیص داده نمی شوند، زیرا سطح منیزیم در خون به طور دقیق اندازه منیزیم موجود در سلول های ما را نشان نمی دهد.

ناگفته نماند که نشانه هایی که سطح منیزیم شما پایین است و تنها زمانی آشکار می گردد که کمبود آن را داشته باشید. علائم شامل ضعف، از دست دادن اشتها، خستگی، حالت تهوع و استفراغ است. کمبود منیزیم با افزایش خطر ابتلا به بعضی بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2، میگرن و بیماری آلزایمر مرتبط است.

در حالی که هر کسی ممکن است با کمبود منیزیم روبرو گردد، اما گروه های خاصی مانند بچه ها و نوجوانان، افراد مسن و زنان یائسه بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند.

اگرچه میوه ها و سبزی ها اکنون نسبت به 50 سال پیش منیزیم کمتری دارد و فرآوری حدود 80 درصد از این ماده معدنی را از غذا ها حذف می نماید، اما اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، همچنان می توانید تمام منیزیم مورد احتیاج خود را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

غذا هایی مانند آجیل، غلات کامل، لوبیا، سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ یا کلم بروکلی، شیر، ماست و غذا های غنی شده همگی حاوی اندازه زیادی منیزیم است. یک اونس بادام به تنهایی حاوی 20 درصد از احتیاج روزانه بزرگسالان به منیزیم است.

مصرف بیش از حد منیزیم می تواند عوارض جانبی خاصی از جمله اسهال، خلق و خوی ضعیف و کاهش فشار خون را ایجاد کند. بعلاوه لازم است که افراد مبتلا به بیماری کلیوی آن را مصرف نکنند مگر اینکه منیزیم برای آن ها تجویز شده باشد. بعلاوه این ریزمغذی می تواند اثربخشی چندین دارو را تغییر دهد. به همین علت مهم است که قبل از آغاز مصرف مکمل های منیزیم با پزشک مشورت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2237

به "بادام را جایگزین مکمل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادام را جایگزین مکمل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید