این نکات شما را باهوش تر از همواره نشان می دهد!

به گزارش مجله وتورلد، از هوش هیجانی چقدر می دانید؟!

خیلی از مردم دل شان می خواهد در حد اینشتین باهوش باشند، اما جالب است بدانید بهره هوشی (IQ) فقط 20 درصد از کیفیت عملکردمان را در زندگی مشخص می نماید، در حالی که 80 درصد بقیه به هوش هیجانی (EQ) بستگی دارد. مطالعات نشان داده است 90 درصد کارمندان پیروز از هوش هیجانی بالایی برخوردارند و عایدی سالانه بالاتری دارند. مهم ترین مشخصه هوش هیجانی خودشناسی است. افراد دارای هوش هیجانی بالا علاوه بر اینکه خودشان را کاملا می شناسند، به خوبی می دانند دیگران در موردشان چه فکری می نمایند. این افراد مهارت باورنکردنی ای در تأثیرگذاری دارند و می توانند طرز رفتارشان را طوری تنظیم نمایند که باهوش تر به نظر برسند. در ادامه با 8 ترفند ثابت شده علمی آشنا خواهید شد که شما را باهوش تر از آنچه هستید نشان می دهند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این نکات شما را باهوش تر از همواره نشان می دهد!

1. مطالب تان را با نمودار ارائه دهید

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه کرُنِل انجام شد، مردم معمولا به منابعی که دارای نمودار باشند، بیشتر اعتماد می نمایند. در یک پژوهش، از شرکت نمایندگان خواسته شد دو متن را که درباره تأثیرگذاری یک داروی سرماخوردگی تازه بودند، بخوانند. یکی از متون دارای نمودار و دیگری فاقد نمودار بود. نتایج نشان داد 96 درصد افرادی که متن دارای نمودار را خوانده بودند، به تأثیرگذاری دارو باور پیدا کردند. این در حالی است که رقم باورپذیری تأثیر دارو در میان افرادی که متن فاقد نمودار را خوانده بودند، فقط 67 درصد گزارش شد. پس بار دیگری که اقدام به نوشتن مطلبی می کنید، از جادوی نمودار غافل نشوید. نیازی نیست نمودارهای پیچیده تهیه کنید، همین که نمودارتان دقیق و قابل فهم باشد کافی است.

2. از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید

هیچ وقت برای اینکه نشان دهید باهوش هستید، از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید. یادتان باشد کسی که واقعا باهوش باشد، نیازی به خودنمایی ندارد. ضمناً، اگر مدام از کلمات ثقیل و سخت بهره ببرید، ممکن است دچار اشتباه شوید و بعضی کلمات را نابه جا به کار ببرید. این گونه اشتباهات کلامی باعث می شوند دیگران به هوش تان شک نمایند. پس اگر می خواهید باهوش تر به نظر برسید، از به کار بردن کلمات قلمبه سلمبه بپرهیزید و در عوض، سعی کنید مقصودتان را ساده اما تأثیرگذار منتقل کنید.

3. خودتان را باور داشته باشید

هیچ چیزی به مقدار اعتماد به نفس نشانه هوشمندی نیست. کسی که خودش را باور داشته باشد، دیگران هم باورش خواهند کرد. مطالعات نشان داده است اعتماد به نفس بالا موجب بهبود عملکرد افراد در زمینه های شناختی می گردد. در نقطه مقابل، اعتماد به نفس پایین روی کیفیت عملنمودهای شناختی تأثیر منفی می گذارد. اعتماد به نفس پایین فورا به چشم می آید و باعث می گردد در نظر دیگران کم هوش جلوه کنید. پس اگر می خواهید دیگران باورتان نمایند، قبل از همه خودتان باید به خودتان ایمان بیاورید.

4. روی فن بیان تان کار کنید

به گفته لئونار ملودینو (Leonard Mlodinow)، کارشناس ارتباطات، اگر دو نفر دقیقا یک محتوای مشابه را بیان نمایند، از این دو نفر شخصی باهوش تر به نظر خواهد رسید که از فن بیان بهتری برخوردار باشد و در واقع سخنورانه تر صحبت کند. ملودینو می گوید شخصی که کمی تندتر و رساتر صحبت کند، کمتر تپق بزند و از ابعاد و زوایا کردن صدایش یاری بگیرد پرانرژی تر، بامعلومات تر و البته باهوش تر به نظر خواهد رسید. پس اگر می خواهید باهوش تر به نظر برسید، یکنواخت صحبت نکنید، بلکه گاهی حجم صدای تان را کم و زیاد کنید و به سطح انرژی کلام تان مطلع باشید.

5. ارتباط چشمی برقرار کنید

برقراری ارتباط چشمی یاری می نماید باهوش تر به نظر برسید. بر اساس نتایج پژوهشی که در دانشگاه لویولا انجام شد، شرکت نمایندگانی که با مخاطبان شان ارتباط چشمی برقرار نموده بودند، توانستند در نظر دیگران باهوش تر جلوه نمایند.

6. آهسته یا شتاب زده کار نکنید

نتایج پژوهشی که در دانشگاه بوستون انجام شد، نشان داد افرادی که در انجام کارها وقت تلف نمی نمایند و هر کاری را تقریبا با همان سرعت مطلوبی که دیگران انجام می دهند، پیش می برند باهوش تر به نظر می رسند. انسان ها به طور معمول تمایل ویژه ای به زمانبندی دارند و بر اساس بعضی ویژگی های ذهنی از جمله هوشیاری، مطلعی و نیت، افرادی را که در انجام کارها، هم سرعت عموم مردم هستند، باهوش تر می بینند. پس اگر می خواهید باهوش تر به نظر برسید، از وقت تلف کردن بپرهیزید و البته پرسرعت تر از حد معمول نیز نباشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2030

به "این نکات شما را باهوش تر از همواره نشان می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نکات شما را باهوش تر از همواره نشان می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید