اولین واکنش بایدن به اقدام ایران در شروع غنی سازی 60 درصدی

به گزارش مجله وتورلد، رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم ایران، مدعی شد که این اقدام برخلاف توافق هسته ای است.

اولین واکنش بایدن به اقدام ایران در شروع غنی سازی 60 درصدی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت که اقدام ایران در غنی سازی 60 درصدی اورانیوم به پفراینده هسته ای این کشور کمکی نمی کند.

بایدن اقدام ایران در غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را مغایر با توافق هسته ای دانست و در عین حال مطرح نمود که ما خرسندیم از اینکه ایران پذیرفته مذاکرات غیر مستقیم با ما و شرکایمان را درباره اینکه چگونه پیش برویم و چه کاری ضروری است که بتوانیم به برجام برگردیم، ادامه دهد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که برای اظهارنظر درباره نتایج مذاکرات هسته ای زود است، زیرا طرفین هنوز در حال اجرا مذاکره هستند.

سخنگوی اتحادیه اروپا هم مدعی شد که آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات هسته ای ایران یک تحول بسیار نگران کننده است.

پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا روز آدینه در یک نشست خبری از آغاز غنی سازی 60 درصدی در تأسیسات هسته ای ایران به عنوان تحولی بسیار نگران کننده یاد کرد و مدعی شد که هیچ گونه توجیه غیرنظامی برای غنی سازی 60 درصدی در ایران وجود ندارد.

روز سه شنبه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، گفت که ایران میخواهد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته ای خود آغاز کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رئیس جمهور گفت که مقدمات اجرایی این کار از سه شنبه شب (24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز می گردد.

روز آدینه 27 فروردین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مورد فرایند غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات نطنز گفت: آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال فراوری 60 درصد و 20 درصد هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1649

به "اولین واکنش بایدن به اقدام ایران در شروع غنی سازی 60 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش بایدن به اقدام ایران در شروع غنی سازی 60 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید