انتشار کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393

به گزارش مجله وتورلد، کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393 توسط تیم تحقیقاتی پیمایش موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، منتشر شد.

انتشار کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393

به گزارش خبرنگاران، کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393 توسط تیم تحقیقاتی پیمایش موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی تألیف و از سوی انتشارات این موسسه منتشر شد.

معصومه قارون؛ عضو هیئت علمی مؤسسه و مجری این طرح گفت: یکی از اهداف اصلی برنامه ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی کشور، تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی سطوح و رشته های تحصیلی با دانش و مهارت مورد احتیاج مشاغل است که برای تحقق آن، ایجاد نظام مستمر ارزیابی و توسعه منابع انسانی کشور، به عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم توسعه پایدار و توسعه مبتنی بر دانش ضروری تشخیص داده شد.

وی گفت: برای نیل به هدف توسعه اشتغال و راهبرد اساسی تناسب اشتغال و تحصیل، سیاست استفاده از نظام یکپارچه جمع آوری، پردازش و نشر مستمر اطلاعات بازار کار در برنامه ششم توسعه لحاظ شد که برای تحقق این سیاست، اقدام اساسی طراحی و استقرار نظام جامع پیگیری شرایط اشتغال دانش آموختگان در دستور کار برنامه نهاده شد. از آنجا که موضوع اشتغال دانش آموختگان و مسائل بازار کار از موضوعات تخصصی پژوهشی مؤسسه در دهه های قبل بوده، اجرای طرح مطالعاتی تدوین الگوی پیمایش یا رصد دانش آموختگان در بازار کار در سال 1394 در مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی شروع و نتایج آن در پاییز سال 1396 منتشر شد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم؛ این گزارش به ارائه نتایج ردیابی یا رصد شرایط اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393 اختصاص دارد و در سه فصل تدوین شده است و در فصل اول، تعاریف و روش شناسی آمده است، در فصل دوم جداول آماری با توزیع های مختلف قابل مشاهده است و در فصل سوم نیز نقشه های جغرافیایی از توزیع دانش آموختگان و شرایط اشتغال آن ها در سطح استان ها ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1354

به "انتشار کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب رصد اشتغال دانش آموختگان سال تحصیلی 94-1393"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید