تور روسیه: امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو، افزایش تجارت ایران و روسیه به 40 میلیارد دلار

به گزارش مجله وتورلد، وزیر نفت از اختصاص اعتبار پنج میلیارد دلاری روسیه به ایران و امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو اطلاع داد و گفت: در دولت سیزدهم سطح روابط تجاری دو کشور در همه زمینه ها را به 40 میلیارد دلار در سال برسانیم.

تور روسیه: امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو، افزایش تجارت ایران و روسیه به 40 میلیارد دلار

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جواد اوجی امروز در حاشیه نشست هیات عالی رتبه مالی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با اشاره با اینکه مذاکرات اولیه اجرا شده بود، اضافه کرد: توافقات در این زمینه امروز اجرا شده است.

وی ادامه داد: ایران و روسیه ظرفیت خوبی در بخش های مختلف از جمله بانکی، حمل ونقل، کشاورزی، انرژی اتمی، صنعت و تجارت آزاد در اختیار دارند.

اوجی تاکید نمود: در تلاشیم تا در دولت سیزدهم سطح روابط دو کشور را در همه زمینه ها را به سقف 40 میلیارد دلار در سال برسانیم.

وزیر نفت گفت: در حوزه بانکی که یکی از مهم ترین محور های مذاکرات بود تصمیم گرفتیم تا در روابط دوجانبه و پیمان های پولی دوجانبه از ارز ملی دو کشور استفاده گردد.

وی به توافق ایران و روسیه برای اختصاص اعتبار پنج میلیارد دلاری روسیه در حوزه انرژی، کشاورزی و حمل ونقل اشاره نمود و اضافه کرد: بخشی از این اعتبار عملیاتی شده و بخشی هم امروز با حضور معاون نخست وزیر روسیه تصمیم گیری کردیم.

اوجی ادامه داد: در حوزه انرژی مذاکراتی در مسکو داشتیم و قرارداد ها و تفاهم نامه هایی در بالادست و پایین دست صنعت نفت امضا شده است.

وزیر نفت تاکید نمود: امروز تفاهم نامه ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صنعت پتروشیمی روسیه امضا خواهد شد تا صادرات محصورات پتروشیمی، خدمات و فنی و مهندسی و دانش فنی کاتالیست به روسیه انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه در کریدور حمل ونقل شمال و جنوب نیز توافقات خوبی انجام شد، گفت: این توافقات در حوزه حمل ونقل ریلی، جاده ای، کشتیرانی و هوایی انجام شد.

وزیر نفت با اشاره اینکه ایران و روسیه هر دو تحت تحریم های ظالمانه هستند، گفت: با همکاری و توسعه روابط این توانایی وجود دارد که تحریم ها را بی اثر کنیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری جلسه امروز چند ماهی است که مذاکرات و جلساتی برگزار شده و دستگاه های مختلف مذاکراتی انجام دادند و امروز شکل خوبی پیدا کرد و تحت قالب کارگروه های مشترک در بخش های مختلف مالی به توافقات خوبی رسیدیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2114

به "تور روسیه: امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو، افزایش تجارت ایران و روسیه به 40 میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: امضای چند قرارداد در حوزه انرژی بین تهران و مسکو، افزایش تجارت ایران و روسیه به 40 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید