اظهارنظر منتقد کانادایی درباره آذر و نیکی کریمی: تحویل پیتزا توسط زنان در ایران غیرعادی است

به گزارش مجله وتورلد، جنت اسمیت از منتقدان کانادایی که در جشنواره فیلم ونکوور حضور دارد، در یادداشتی به تمجید از فیلم آذر پرداخت.

اظهارنظر منتقد کانادایی درباره آذر و نیکی کریمی: تحویل پیتزا توسط زنان در ایران غیرعادی است

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

جنت اسمیت از منتقدان کانادایی که در جشنواره فیلم ونکوور حضور دارد، در متنی با عنوان خانمی که شب ها به تنهایی در فیلم آذر پیتزا تحویل می دهد، نوشته است: از لحظات شروعین واضح هست که شخصیت اصلی فیلم یک زن تیپیکال در یک جامعه مردسالار نیست: او یک قهرمان موتورسواری است اما همان طور که داستان فیلم جلو می رود، روشن می گردد که حتی زنی این چنین قوی هم یارای مقابله با قوانین دست وپاگیر در تهران را ندارد.

او در مغازه پیتزا فروشی شوهرش سخت کار می نماید و می جنگد تا آن جا را تنهایی بچرخاند؛ آن هم در کشوری که تحویل پیتزا توسط یک زن کاری غیرعادی محسوب می گردد.

شاید فیلم به ظرافت فیلم های اصغر فرهادی ساخته و پرداخته نشده، اما آذر هم همان پرسش های مشابه اجتماعی را مطرح می نماید و بازی قوی و بی نظیر نیکی کریمی به این امر یاری می نماید.

فیلم سینمایی آذر به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه ای در اولین نمایش بین المللی اش در بخش اصلی جشنواره ونکوور کانادا که از شش مهر شروع شده حضور دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 466

به "اظهارنظر منتقد کانادایی درباره آذر و نیکی کریمی: تحویل پیتزا توسط زنان در ایران غیرعادی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "اظهارنظر منتقد کانادایی درباره آذر و نیکی کریمی: تحویل پیتزا توسط زنان در ایران غیرعادی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر منتقد کانادایی درباره آذر و نیکی کریمی: تحویل پیتزا توسط زنان در ایران غیرعادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید