اردوغان: به حضورمان در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی ادامه می دهیم

به گزارش مجله وتورلد، رئیس جمهور ترکیه بر ادامه حضور نیروهای مسلح در کشورهای لیبی، آذربایجان، سوریه و همچنین مدیترانه شرقی تاکید کرد.

اردوغان: به حضورمان در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که امروز جمعه برای بازدید از کارخانه ساخت چرخ(پالت) تانک به استان ساکاریا سفر کرده در پاسخ به کسانیکه سیاست خارجی این کشور را مورد انتقاد قرار می دهند، گفت: ما در لیبی، آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی حضور داریم و به حضور خود ادامه خواهیم داد.

وی اضافه نمود: در تاریخ 20 ماه جاری به قبرس شمالی خواهم رفت. با هیئتی بزرگ به این منطقه می رویم. با مقام اتحادیه اروپا صحبت می کردم، پرسید به قبرس می روی؟ گفتم بله. گفت آنجا موضع تندی اتخاذ نکنی. آنها هنوز نمی دانند من چه کسی هستم و از کسی دستور نمی گیرم. ما حقمان را هر طور شده می گیریم.

اردوغان با اشاره به اینکه آثار، خدمات و سرمایه گذاری در صنایع دفاعی از بزرگترین میراث ها برای آیندگان خواهد بود، شرح داد: حق مان را هرچه که باشد، تا آخر خواهیم گرفت. ما عملیات اکتشاف نفت را در مدیترانه شرقی، قبرس و تمام آن آبها ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به فرایند ساخت تانکهای بومی در کشور اضافه نمود: امیدوارم با جذب مهندسان تازه علاوه بر انجام فعالیت های دیگر، پروژه ساخت تانک داخلی و ملی را تحقق بخشیم.

اردوغان شرح داد: انتقال کارخانه ساخت پالت تانک به نام نماد افتخار صنایع دفاعی ترکیه با سرمایه گذاری، منابع انسانی و ظرفیت های تازه به آینده، وظیفه ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف گاز در چند میدان دریایی هم گفت: در قبرس و دریاهای آن اکتشاف انرژی را دنبال خواهیم کرد. هم اکنون در حال اکتشاف هستیم. هدفمان استخراج گاز است و بعد از آن، ملتمان راحتتر خواهد شد و فرصت استفاده از گاز ارزان را پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1757

به "اردوغان: به حضورمان در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به حضورمان در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید