آینده نگرترین هتل های دنیا

به گزارش مجله وتورلد، در سراسر دنیا، هتل های مختلفی وجود دارند؛ بعضی از این هتل ها، از زمانه خود فراتر رفته اند و از همین رو، حسی آینده نگرانه دارند. بعضی از فضاهای تاریخی استفاده نموده اند و بعضی از هتل ها نیز ظاهری براق و نو دارند.

آینده نگرترین هتل های دنیا

در ادامه همراه با ما باشید تا آینده نگرترین هتل های دنیا را به شما معرفی کنیم.

هتل دابلیو ابوظبی

W Abu Dhabi, Abu Dhabi, UAE

هتل دابلیو ابوظبی، روی جزیره یاس در کشور امارات متحده عربی واقع شده است؛ این سازه، ظاهری آینده نگرانه دارد و از لحاظ معماری بسیار برجسته است. هتل دابلیو ابوظبی، تنها هتل در دنیا به شمار می رود که در بالای یک پیست مسابقه فرمول یک واقع شده است. نمای هتل، همچون پوسته ای منحنی و شبکه ای است که حدود پنج هزار چراغ به آن متصل است. با این حال، داخل هتل حتی خیره نماینده تر نیز است. میزها در پذیرش هتل به شکل قطره های روغن هستند و گیره های بینی سنتی که صیادان مروارید از آن ها استفاده می کردند نیز دیوارهای پذیرش را تزئین نموده اند. سازه های چوبی نیز یادآور شکل قایق ها هستند.

هتل ای سی بلا اسکای کپنهاگ

AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen, Denmark

هتل ای سی بلا اسکای کپنهاگ در کشور دانمارک، هتلی بزرگ، جسور و فوق مدرن است. این هتل، دارای دو برج جداگانه است که نماهای آن ها به صورت شبکه ای از شیشه و آلومینیوم تزئین شده است. این هتل در ابتدا همچون هتل های خاورمیانه است اما نمایی زیبا به افق شهری مرکز دانمارک داده است. دو برج هتل نیز به وسیله پلی در بالاترین طبقه به یکدیگر متصل شده اند. طراحی کلی هتل کاملا به سبک اسکاندیناوی است و از مواد طبیعی، رنگ های گرم و پنجره های بزرگ در آن استفاده شده است. پنجره های بزرگ هتل، از کف تا سقف هستند و نمایی زیبا از پارک طبیعی کنار هتل را برای مهمانان به ارمغان می آورد.

هتل آتیکس

Atix Hotel, La Paz, Bolivia

هتل آتیکس مشرف به منطقه کالاکوتو در شهر لا پاز در کشور بولیوی است و نسبت به ساختمان های اطراف خود، نمایی متفاوت دارد. ساختار متوازی الاضلاح و پنجره های بزرگ هتل، به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند مهمانان ساکن در اتاق های هتل را در درون محیط پیرامون خود غوطه ور نمایند. علاوه بر این، در طراحی هتل، اشاره های زیادی به گذشته و فرهنگ بولیوی شده است. نمای هتل پوشیده از چوبی بومی و سنگ کومانچی است که یک نوع ماده معدنی محلی محسوب می گردد.

هتل مارکوس دریسکال

Marqués de Riscal, Elciego, Spain

هتل مارکوس دریسکال، اولین و تنها هتلی است که به وسیله معمار فرنک گهری ساخته شده است. این هتل در سال 2006 میلادی در اسپانیا افتتاح شد و از آن موقع، با طراحی جسورانه خود، تحسین همه را برانگیخته است. نمای هتل به شکل نوارهای مواجی از جنس تیتانیوم و فولاد است که در تضاد کامل با باغستان و ساختمان های تاریخی اطراف خود واقع شده است. این هتل پنج ستاره برجسته، در درون شهری قرون وسطایی به نام السیگو واقع شده است و در دو ساختمان خود، 61 اتاق برای مهمانان دارد. آبگرم و رستوران هتل نیز از جمله امکانات رفاهی برجسته آن محسوب می شوند.

هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند

Intercontinental Shanghai Wonderland Hotel, Shanghai, China

هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند در معدن متروکه ای در کوهستان شیشان در غرب شانگهای واقع شده است. این هتل که نیمی از آن در زیر آب واقع شده است، نمایی آینده نگرانه و شگفت انگیز دارد که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. طراحی این هتل به وسیله مارتین جوخمن صورت گرفته است. این هتل به عنوان اولین هتل زیرزمینی دنیا شناخته می گردد؛ از 18 طبقه این هتل، 16 طبقه آن در زیرزمین قرار دارند. نمای مدرن و صنعتی این هتل نیز از چشم انداز ها پیرامون آن الهام گرفته شده که شامل صخره ها، آبشار و تپه های سرسبز است.

هتل لون

Hotel Lone, Rovinj, Croatia

ظاهر هتل لون از کشتی های کروز و تفریحی الهام گرفته شده است و بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی مجلل است که در میان جنگل کاج فرود آمده است. این هتل در نزدیکی دریای آدریاتیک و در مجاورت شهر قدیمی رووینج کراوسی واقع شده است؛ ظاهر هتل به شکل Y و منحنی های سفید رنگ طبقه طبقه ای است. در داخل، لابی بزرگ و نورانی هتل، فضایی دوست داشتنی است که در آن منحنی های بیشتری به چشم می خورد و آثار هنری امروزی زیادی در آن قرار دارند. در بیرون هتل نیز استخر بزرگ واقع شده است.

هتل مورفیوس

The Morpheus at City of Dreams, Macau, China

هتل مورفیوس به وسیله شرکت معماری و طراحی زاها حدید طراحی شده است و سازه ای برجسته در اقامتگاه سیتی آف دریمز شهر ماکائو چین محسوب می گردد. این هتل، ظاهری پیچیده و متفاوت دارد و در میان آن نیز سه سوراخ بزرگ مشاهده می گردد. در درون هتل نیز حس آینده نگرانه ادامه پیدا نموده است؛ در اینجا می توان یک اتاق بسیار بزرگ و نورانی، آثار هنری برجسته و تکنولوژی های پیشرفته را مشاهده کرد. مبلمان و اثاثیه منحنی در داخل اتاق ها و سوئیت های فوق مجلل نیز جذابیت هتل را دو چندان نموده اند.

هتل سوارت

Svart, Meløy, Norway

هتل سوارت قرار است در محیط قطب شمال نروژ در سال 2023 میلادی افتتاح گردد. این هتل، بسیار نوآورانه و فرق دارد که هدفش آن است تا رویکردی بهتر و سازگارتر با محیط زیست را به تصویر بکشد. این هتل، اولین هتل دنیا خواهد بود که علاوه بر فراوری انرژی مصرفی خود، انرژی مازاد نیز فراوری خواهد نمود. هتل سوارت، ظاهری دایره ای شکل دارد و این طور به نظر می رسد که روی آب شناور است. هتل سوارت در دامنه یخچال طبیعی سوارتیسن در رشته کوه سالتفل واقع شده است. در زبان نروژی، سوارت به معنای سیاه است که اشاره به یخ سیاه این یخچال دارد.

هتل آکوا دوم

Aqua Dome, Langenfeld, Austria

هتل آکوا دوم، هتلی برجسته و خیره نماینده است که در دره اوتزتال استرالیا واقع شده است. این هتل، در حقیقت، آبگرم برجسته به شمار می رود. این هتل آبگرم در بین کوهستان های مرتفع قرار گرفته است و استخرهایی شبیه به کاسه دارد که به نظر می رسد از سطح زمین بالاتر قرار دارند. استخر آب نمک بزرگتر هتل نیز دارای موسیقی و نورپردازی بسیار جذابی است که تجربه ای خارق العاده را برای مهمانان این هتل به ارمغان می آورد. در مرکز اینجا نیز یک سازه شیشه ای غول پیکر وجود دارد که در بالای آن می توان به تماشای چشم انداز ها اطراف نشست.

هتل شراتون هوژو هات اسپرینگ

Sheraton Huzhou Hot Spring Resort, Huzhou, China

هتل شراتون هوژو هات اسپرینگ بیشتر برای ظاهر عجیب خود شباهت دارد؛ ظاهر این هتل شبیه به ماه یا یواف او یا یک دونات غول پیکر به نظر می رسد. در هر صورت، این هتل، چشم انداز ای تماشایی است در چین به شمار می رود. ارتفاع سازه حلقه مانند هتل به حدود 101 متر می رسد و هتل نیز 27 طبقه دارد. بیشترین جذابیت هتل نیز به هنگام شب است که چراغ های داخلی و بیرونی روشن می شوند و بازتاب آن در آب های اطراف هتل، چشم انداز ای خیره نماینده ایجاد می نماید. با اینکه ظاهر هتل آینده محور به نظر می رسد اما طراحان آن برای ساخت آن از گذشته الهام گرفته اند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2150

به "آینده نگرترین هتل های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده نگرترین هتل های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید