تور اروپا: آمریکا،اروپا و سازمان ملل به کودتاچیان سودان هشدار دادند

به گزارش مجله وتورلد، در آستانه تظاهرات 30 میلیونی امروز (شنبه) در سودان در محکومیت کودتای نظامی، سازمان ملل، آمریکا و اروپا از ارتش سودان خواستند به سرکوب معترضان سرانجام دهد.

تور اروپا: آمریکا،اروپا و سازمان ملل به کودتاچیان سودان هشدار دادند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری های رویترز و فرانسه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند که واشنگتن از عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان خواسته است تا اقداماتی را برای بازگرداندن دولت غیرنظامی انجام دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما واقعا نگران هستیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این یک آزمایش واقعی برای نیت نظامیان سودانی است.

این مقام مسئول بعلاوه از نیروهای سودانی خواست از هرگونه اعمال خشونت آمیز علیه تظاهرنمایندگان خودداری نمایند و به حق شهفرایندان برای تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارند و گفت که در نتیجه سرکوب تظاهرات ارتش از شروع کودتا تا به امروز بین 20 الی 30 تن کشته شده اند.

این مقام عنوان داشت که البرهان در کوشش است ساعت را در سودان به عقب برگرداند و تأکید کرد که واشنگتن در پی دستیابی به تفاهمی است که به دولت غیرنظامی سابق اجازه می دهد به کار در سودان ادامه دهد.

اوراق بدهی

این مقام آمریکایی گفت: اگر ارتش به کوشش خود برای رهبری این کشور به تنهایی ادامه دهد، کاهش بدهی ده ها میلیارد دلاری که سودان در پی آن است، محقق نخواهد شد. وی گفت که تصرف قدرت به وسیله ارتش ممکن است اتیوپی را وادار کند تا به قول او از این شرایط در زمینه اختلافات مرزی استفاده کند.

در همین زمینه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم از کنگره خواست تا شرایط فوق العاده را نسبت به سودان تمدید کند و در پیغام خود گفت: سودان از سال 2019 تا به امروز گام های بزرگی در انتقال خود به سمت دموکراسی برداشته است، اما قدرت گرفتن ارتش و دستگیری رهبران غیرنظامی اکنون این دستاوردهای مثبت را تهدید می نماید.

اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود از ارتش و نیروهای پلیس سودان خواست در تظاهرات امروز شنبه خویشتنداری نمایند.

فولکر پتراس، رئیس هیات سازمان ملل برای حمایت از انتقال دموکراتیک در سودان نیز از نیروهای نظامی خواست تا به حق تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارند و از خشونت خودداری نمایند. وی بعلاوه از تظاهرنمایندگان خواست تا به وجهه صلح آمیز اعتراضات پایبند بمانند و گفت که این هیات برای گفت وگوی سازنده کوشش خواهد نمود تا فرایند صلح به راستا درست بازگردد.

در همین حال تدابیر فوق العاده ای در سودان در آستانه تظاهرات امروز اتخاذ شده و تمامی پل ها در خارطوم به جز دو پل حلفایا و سوبا مسدود شده اند.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد که ارتباطات تلفنی در سودان از آدینه شب قطع شده است. طبق اعلام اسکای نیوز امکان برقراری تماس های تلفنی داخلی در سودان وجود ندارد اما تماس هایی که از خارج از این کشور انجام می گردد، قابل دریافت است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور اروپا: آمریکا،اروپا و سازمان ملل به کودتاچیان سودان هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: آمریکا،اروپا و سازمان ملل به کودتاچیان سودان هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید