آمادگی تجار استان زنجان برای توسعه روابط تجاری با اندونزی

به گزارش مجله وتورلد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان رتبه دوم بخش نساجی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: آماده توسعه روابط تجاری با کشور اندونزی هستیم.

آمادگی تجار استان زنجان برای توسعه روابط تجاری با اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، غلامحسین جمیلی ظهر امروز در جلسه تاجران زنجانی با سفیر کشور اندونزی در ایران که در اتاق بازرگانی برگزار گردید، با اشاره به ظرفیت های مالی خوب استان زنجان اظهارداشت: زنجان رتبه دوم صنایع نساجی کشور را دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خوب استان زنجان توضیح داد: 50 درصد جمعیت کشور در شعاع 400 کیلومتری استان قرار دارند و این استان با نیمی از جمعیت کشور، سه ساعت فاصله دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان اضافه نمود: نیمی از فراوریات و مصرف کشور پهناور ایران در مسافت کوتاهی با استان زنجان قرار دارند و این موضوع می تواند برای کشور اندونزی حائز اهیمت باشد.

وی با اشاره به متنوع بودن محصولات استان بیان نمود: محصولات استان زنجان بسیار متنوع هستند و این در حالی است که استان زنجان برای همکاری هرچه بیشتر با کشور اندونزی آماده است.

جمیلی با بیان اینکه زنجان به تصویب هیئت دولت در حال تبدیل شدن به قطب فناوری اطلاعات کشور است، گفت: برای انتقال تکنولوژی به کشور اندونزی و نیز در مبادلات تجاری و انتقال تجربه این استان آماده همکاری است.

وی با اشاره به تجارت فرش بین دو کشور گفت: با توجه این که مردم اندونزی علاقه زیادی به فرش و تابلو فرش دارند و استان زنجان قدمت بسیار طولانی در این حوزه دارد، می تواند ارتباط خوبی در این حوزه به وجود بیاید.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره فراوری فرش ابریشم در استان گفت: بخش عمده فرش ابریشم کشور که توسط استان های دیگر به فروش می رسد، توسط فرشبافان زنجان فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه رئیس کمیسیون مشترک ارتباط ایران و اندونزی وزیر ارتباطات است، ابراز کرد: با ابقای محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطلات دولت دوازدهم و با توجه به این که ارتباط اتاق بازرگانی استان زنجان با این وزیر در ارتباط خوبی است، پیشنهاد می کنیم نشست عادی کمیسیون مشترک ایران و اندونزی در زنجان برگزار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 454

به "آمادگی تجار استان زنجان برای توسعه روابط تجاری با اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی تجار استان زنجان برای توسعه روابط تجاری با اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید