6 روش بازیابی فایل های Word در ویندوز

به گزارش مجله وتورلد، اگرجه شاید نتوانید جدیدترین اطلاعات واردشده در فایل ورد را بازیابی کنید، اما با پیدا کردن نسخه اصلی فایل ورد، می توانید به اطلاعاتی که پیشتر ذخیره شده اند دسترسی داشته باشید.

6 روش بازیابی فایل های Word در ویندوز

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که به علت ذخیره نکردن یک فایل ورد (Word)، بخش زیادی از اطلاعاتی را که در حال کار روی آن بودید و برای وارد کردن آن نیز شاید ساعت ها زمان گذاشتید، از دست داده اید.

خوشبختانه مایکروسافت ورد در طی سال های اخیر، پیشرفت های زیادی را به خود دیده و از دوران پشتیبان گیری روی فلاپی دیسک ها فاصله گرفته است. امروزه اگر یک فایل ورد ذخیره نشده را گم کنید، راه هایی برای بازیابی و پیدا کردن آن وجود دارد که می تواند به شما در احیای اطلاعاتتان یاری کند.

در ادامه میخواهد تا علاوه بر اشاره به روش هایی بازیابی فایل ورد ذخیره نشده، به نحوه فعالسازی قابلیت ذخیره اتوماتیک در فایل ورد را نیز برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، اشاره کنیم.

اگرجه شاید نتوانید نوترین اطلاعات واردشده در فایل ورد را بازیابی کنید، اما با پیدا کردن نسخه اصلی فایل ورد، می توانید به اطلاعاتی که پیشتر ذخیره شده اند دسترسی داشته باشید.

برای پیدا کردن آن نیز می بایست با فشار دادن دکمه Windows، نوار جست وجو را باز نموده و نام فایل خود را در آن تایپ کنید. در سیستم های مک اپل نیز می بایست روی آیکونی که در سمت راست و قسمت بالایی صفحه جای گرفته، کلیک کنید. اگر فایل شما در لیست File موجود باشد، با دوبار کلیک کردن، می توانید آن را باز کنید.

گاهی اوقات، مایکروسافت ورد یک نسخه پشتیبان از یک فایل را بدون آنکه شما درخواست کنید، ذخیره می نماید. پوشه ای را که فایل وردتان در آن ذخیره شده، باز کنید و در پی فایلی بگردید که به WBK یا wbk. ختم می گردد. این نوع فایل، از نوع فایل های پشتیبان هستند.

سطل آشغال یا همان Recycle Bin، جایی است که فایل های حذف شده، قبل از آنکه از سیستم حذف شوند، در آن ذخیره می شوند. می توانید با آنالیز محتویات این بخش از سیستم، در پی فایل ورد گمشده و از دست رفته خود بگردید.

برای این کار باید:

- یک سند را در مایکروسافت ورد باز کنید.

- روی File کلیک کنید.

- روی Info و بعد از آن، Manage Document کلیک کنید.

- در پنجره ای که ظاهر می گردد، فایل گمشده خود را سرچ کنید. روی آن کلیک نموده و سپس گزینه Open را انتخاب کنید

- زمانی که فایل باز شد، روی File کلیک و گزینه Save As را انتخاب و در لوکیشنی نو ذخیره کنید

اگر می خواهید که این فایل ها را به صورت دستی ذخیره کنید، در ویندوز این کار به وسیله چک کردن یکی از دو پوشه زیر انجام دهید:

C:UsersAppDataRoamingMicrosoftWord

C:UsersAppDataLocalMicrosoftOfficeUnsavedFiles

- روی منوی Start کلیک کنید و. temp را در کادر سرچ، تایپ کنید.

- در بالای کادر سرچ، روی تب Documents کلیک کنید.

- فایل ها را بگردید و در پی مواردی باشید که با چند تاریخ و زمانی که سند مورد نظر را ویرایش نموده اید، مطابقت داشته باشد.

- حال فایل ورد را باز نموده و روی تب File کلیک کنید.

- گزینه Open را انتخاب نموده و روی Browse کلیک کنید.

- فرمت فایل را به عنوان All Files انتخاب کنید و به پوشه ای که فایل های موقت را در مراحل قبلی، قرار داده اید بروید.

- فایل را اجرا کنید.

قابلیت ذخیره اتوماتیک یا همان AutoSave ، گزینه ای است که برای کاربران مایکروسافت 365 قابل استفاده است که بر اساس آن، فایل های ورد شما به صورت اتوماتیک در فضای وان درایو و یا شیرپوینت (SharePoint) ذخیره می شوند. این گزینه را می توان با روشن کردن تاگل AutoSave در قسمت بالایی فایل ورد، فعال و تنظیمات آن را اعمال کرد.

بعلاوه قابلیت بازیابی اتوماتیک (AutoRecover) نیز برای تمامی کاربران قابل استفاده است. برای استفاده از آن باید:

- روی File در ورد کلیک نموده و Options را انتخاب کرد. سپس در سمت چپ پنجره ظاهر شده، روی تب Save کلیک کرد.

- در کادر کنار گزینه Save AutoRecover information every X minutes کلیک کنید تا علامت تیک به داخل کادر اضافه گردد.

- سپس تیک داخل کادر Keep the last AutoRecovered Version if I close without saving را بزنید و روی OK کلیک کنید.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2099

به "6 روش بازیابی فایل های Word در ویندوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش بازیابی فایل های Word در ویندوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید