20 سرگرمی و بازی درون خانه برای بچه ها و حتی بزرگسالان در دوران قرنطینه ویروس کرونا

به گزارش مجله وتورلد، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها برای چند هفته پیاپی شد. هفته هایی که به تعطیلات نوروز ختم شدند و حالا بچه ها در خانه نمی دانند چگونه باید سرگرم باشند و اوقات خود را بگذرانند.

20 سرگرمی و بازی درون خانه برای بچه ها و حتی بزرگسالان در دوران قرنطینه ویروس کرونا

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

از سوی دیگر، دورکاری بعضی کسب وکارها و شرکت ها یا تعطیلی آن ها باعث شده پدر و مادر هم در خانه کنار فرزندشان باشند و یک دوره طولانی قرنطینه را بگذرانند.

شاید روزهای اول به استراحت و از تن به در کردن خستگی یک ساله کار و کوشش و فعالیت، خواب بیشتر و تماشای تلویزیون بگذرد ولی قطعا اگر برای هفته های پیش روی نسبتا طولانی در خانه ماندن برنامه ای نداشته باشید؛ اذیت خواهید شد.

همان طور که ماندن در خانه برای امنیت و سلامت فرزندان مان بسیار مهم است؛ به کار دریافت خلاقیت و نوآوری برای سرگرم کردن آن ها اهمیت دارد. به طور دقیق تر، والدین باید امکانات و ابزار ساعت ها سرگرم کردن فرزندان خود را به مدت چند هفته تدارک ببینند.

در ادامه فهرستی از سرگرمی ها، بازی های خانگی و فعالیت های شاد و ساده جمع آوری کردیم که می توانند ذهن فرزند شما را مشغول و سرگرم نمایند:

یک ماراتن فیلم راه بیندازید

دم دست ترین سرگرمی شما در دوران قرنطینه می تواند دانلود فیلم و انیمیشن یا پخش زنده آن ها باشد. فهرستی از بهترین انیمیشن های سال 2019 و 2020 تهیه و آغاز به دانلود و تماشای آن ها کنید. می توانید سری به سرویس های استریمی مانند نتفلیکس، هولو و دیزنی پلاس بزنید و تازه ترین فیلم ها و انیمیشن های مناسب سن بچه ها و فرزندان خود را انتخاب کنید.

یک قلعه بسازید

با چادر، بالشت و وسایل بازی بچه ها یک مخفی گاه بسازید. احتمالا چند ساعتی طول می کشد و حسابی بچه ها را سرگرم خواهد نمود. با همین قلعه دست ساز می توانید چندین روز بازی طراحی کنید.

کاردستی آسان بسازید

مقداری کاغذ و مقوای رنگی، چسب و قیچی برای دوران قرنطینه تهیه کنید. مداد رنگی ها را بیاورید و همگی روز زمین ولو شوید تا هم بچه ها رنگ نمایند و هم کاردستی های ساده ای با یاری هم بسازید.

موانع بسازید

گاهی اوقات بچه ها با ساده ترین چیزها سرگرم می شوند. با چندین بالشت یا پشتی یک دیوار و سد بسازید و قوانینی برای پرش از روی آن ها وضع کنید.

نامه بنویسید

بهترین فرصت است از بچه ها بخواهید برای افرادی که دوستشان دارند؛ نامه بنویسید و با پست به دستشان برسانند. نامه ای به مادربزرگ و پدربزرگ، نامه به خاله و دایی، نامه به اعضای خانواده که دور از خانه هستند و …

آشپزی کنید

سرگرمی جذاب دیگر خانواده در این دوران می تواند آشپزی های متفاوت و خلاقانه با یاری بچه ها باشد. از بچه ها بخواهید در تهیه نهار و شام همکاری نمایند یا خودشان بعضی چیزها مانند شیرینی و کیک، ژله و سالاد تهیه نموده و لذت ببرند. البته، حتما شما روی کار آن ها نظارت کنید.

معما حل کنید

می توانید خانوادگی معماهایی را طرح و حل کنید. بعضی سایت ها روی وب از جمله سایت آمازون مملو از معماهای گوناگون برای سنین مختلف است. حل معما هم سرگرم نماینده و هم پرورش دهنده ذهن است.

لگو بسازید

بچه ها عاشق ساختن هستند. ساختن چیزهایی با لگو یا بلوک های کوچک خانه سازی، پازل های با شکل های عجیب و غریب که وقتی با خلاقیت بچه ها ترکیب می شوند؛ ساختارهایی پیچیده تر پیدا می نمایند. می توانید چیزهایی مانند پل بسازید و قوانین فیزیک را یاد دهید.

کتاب بخوانید

هیچ لذتی بالاتر از کتاب خواندن نیست. چند کتاب با عناوین مورد علاقه بچه ها خریداری و برایشان بخوانید و اگر خودشان می توانند بخوانند؛ لذت کشف دنیای کتاب ها را به آن ها بدهید. برنامه ساعت کتاب خوانی مشترک خانوادگی بگذارید تا یاد بگیریند هر روز کتاب بخوانند و با دیدن والدین خود تشویق شوند.

کنسرت برگزار کنید

بعد از شام، یک آهنگ یا موسیقی مورد علاقه را با همه اعضای خانواده اجرا کنید. یک برنامه استعدادیابی بدون خجالت کشیدن که می تواند هیجان زیادی داشته باشد.

بازی جست وجوی اشیا را اجرا کنید

می توانید وسایل خانه را پنهان و با دادن سرنخ هایی یاری به یافتن آن ها کنید. با یک سربند، چشمان یک عضو خانواده را بسته و وسیله ای را پنهان کنید. بعد می توانید با روش های مختلف مانند فراوری صدا یا دادن سرنخ ها یاری به یافتن آن کنید.

بازی های تخته ای داشته باشید

انواع بازی های تخته ای در بازار هست که باید با کل اعضای خانواده بازی شوند. بازی مورد علاقه خانواده را تهیه و شب ها دور هم جمع شوید و رقابتی محبت آمیز داشته باشید.

بازی های فیزیکی طراحی کنید

بازی هایی مانند Leap قورباغه یا Simon Says را اجرا کنید. یک نفر معلوم یا پادشاه می گردد و به دیگران دستور می دهد تا حرکات فیزیکی را اجرا نمایند و اگر فردی اشتباه کند؛ از بازی کنار گذاشته می گردد. می توانید از خودتان قوانینی بسازید مثلا حرکات دستور داده شده را برعکس انجام دهید یا اگر ابتدای آن ها عبارت خاصی بود؛ انجام شوند.

کتاب های رنگ آمیزی و پازل تهیه کنید

برای هر رده سنی انواع کتاب های پازلی یا رنگ آمیزی وجود دارد. چند کتاب این شکلی بخرید و کنار بگذارید تا در صورت احتیاج و بیکاری فرزندان به آن ها بدهید و سرگرم شوند. کتاب های رنگ آمیزی هم برای خود والدین وجود دارد.

یک کلینیک ماساژدرمانی راه اندازی کنید

یک روز می توانید بچه ها را دعوت به نرمش های آرامش بخش، تمرین های تقویت ذهنی، ماساژ دادن یکدیگر و بعضی حرکات ورزشی تقویت نماینده بدن و خودمراقبتی کنید.

جعبه های مقوایی را رنگ آمیزی و تزئین کنید

بچه ها به رنگ آمیزی روی هر سطحی پاسخ مثبت می دهند. می توانید جعبه های کفش یا خریدهای نوروزی خود را وسط سالن ریخته و آغاز به رنگ آمیزی های خلاقانه و طوفان های ذهنی کنید. با جعبه ها کاردستی بسازید و برای ساعت ها آن ها را سرگرم کنید.

صفحات رنگ آمیزی چاپ کنید

در اینترنت هزاران طرح رنگ آمیزی هست و کافی است یک چاپگر سیاه و سفید داشته باشید تا آن ها را چاپ و به بچه ها بدهید. اجازه دهید خودشان شخصیت های مورد علاقه شان را انتخاب و بعد چاپ نمایند.

نمایش برگزار کنید

بهترین فرصت است انواع نمایش های بندانگشتی، عروسکی و حتی تئاتر را با بچه ها تمرین کنید. یک کارتن بزرگ بیاورید و از بچه ها بخواهید درون آن ها رفته و با یک عروسک داستانی را تعریف نمایند. بعضی انیمیشن های معروف و دوستی داشتنی خودشان را دو نفره یا چند نفره بازی کنید.

خمیربازی کنید

می توانید خمیرهای آماده و بدون خطر را از بیرون تهیه نموده یا خودتان انواع خمیرهای رنگارنگ را در خانه برایشان ساخته و ازشان بخواهید انواع چیزها را بسازند. خمیرهای Play-Doh بسیار معروف بوده و غالبا بچه ها را حسابی سرگرم می نمایند. شن بازی و خاک بازی را هم بچه ها دوست دارند.

آب بازی کنید

وان حمام، سینگ ظرف شویی و اگر خانه ویلایی و حیاط دار دارید؛ حوض و محیط های باز را برای بازی با آب بچه ها مهیا کنید. ازشان بخواهید اسباب بازی های خود را بیاورند و با ان ها درون آب یا آب و صابون بروند و کف بازی نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 818

به "20 سرگرمی و بازی درون خانه برای بچه ها و حتی بزرگسالان در دوران قرنطینه ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 سرگرمی و بازی درون خانه برای بچه ها و حتی بزرگسالان در دوران قرنطینه ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید