13 حقیقت شوکه کننده از هند

به گزارش مجله وتورلد، از هند بیشتر بدانید

هند کشور شگفتی هاست و هر کسی که حتی یکبار به این کشور سفر نموده است، دل کندن از آنجا برایش سخت بوده است. همه ما هند را با جمعیت زیاد یا فیلم های بالیوودش می شناسیم. اما هند چیزی فراتر از اینهاست. خبرنگاران در اینجا سعی نموده تا حقایق جالبی در خصوص این کشور را برایتان جمع آوری کند. با ما همراه باشید:

13 حقیقت شوکه کننده از هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

درباره فرهنگ، طبیعت و قوانین هند

1- هند بزرگترین دموکراسی جهان را دارد.

2- کشور هند تنها 3/1 اندازه ایالات متحده آمریکا است اما با اینحال دومین کشور پرجمعیت جهانست و بیشتر از 1 میلیارد و 600 هزار نفر جمعیت دارد. هند همچنین هفتمین کشور بزرگ جهانست.

3- هندی ها به عناصر آتش، زمین، آب و هوا اهمیت بسیار زیادی می دهند و برای اینکه این عناصر را آلوده ننمایند، مرده هایشان را دفن نمی نمایند و در عوض اجساد آنها را در ساختمان هایی که به آن برج های سکوت می گویند رها می نمایند.

4- استفاده از روپیه (پول رایج هند) برای خارجی ها کسانی که برای گردشگری به هند سفر نموده اند و افرادی که شهروند هندی نیستند در خارج از هند، غیر قانونی است.

5-در حالیکه بیشتر از یک میلیون نفر در هند میلیونر هستند، هنوز هم بیشتر مردم هند با روزی فقط 2 دلار یا کمتر زندگی خود را می گذرانند و تخمین زده شده که 35 درصد هندی ها زیر خط فقر زندگی می نمایند.

6- گاوها از موجوداتی هستند که در همه خیابان های هند بطور آزادانه رفت و آمد می نمایند و کسی حق جابه جا کردن آنها را ندارد. در فرهنگ هندی ها، گاوها موجودات مقدسی به شمار می روند و معمولا چیزی به نام tilak را بر تن انها می نمایند که نشانه خوش شانسی در فرهنگ هندی هاست.

7- بسیاری از خانم های هندی هیچوقت اسم همسرشان را با صدای بلند نمی گویند چون آن را نشانه بی احترامی میدانند. در عوض هر وقت بخواهند همسرشان را صدا نمایند از کلمه های غیر مستقیم مثل سلام ، اینجا رو نگاه کن یا پدر بچه ها استقاده می نمایند.

8- در هند، رنگ لباس ها نقش مهمی در شناخت طبقه بندی های اجتماعی دارد . مثلا در گذشته، خانم ها با توجه به اینکه موی خود را چه مدلی می بستند، یک فرد عادی یا یک فرد مذهبی شناخته می شدند.

9- ببر، حیوان ملی هند است. قبلا تعداد این ببرها در کشور هند بسیار زیاد بود اما حالا کمتر از 4000 گونه در این کشور باقی مانده است.

10- بیشتر از 80 درصد مردم هند، هندو هستند. همچنین مسلمان ها، بزرگترین اقلیت این کشور را تشکیل می دهند که در حدود 13 درصد کل این کشور است. در واقع هند، سومین جمعیت بزرگ مسلمان جهان بعد از اندونزی و پاکستان را دارد.

11- هند بزرگنرین صنعت فیلمسازی جهان را دارد که مبدا آن شهر بمبئی است که به عنوان شهر آرزوها هم شناخته می گردد. حرف B در بالیوود از Bombai که نام قبلی Mumbai است می آید. بیشتر فیلم های هندی، موزیکال هستند.

12- مهماتما گاندی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین و همچنین مورد احترام ترین ضخصیت های تمام دودران در هند و سرتاسر جهان بوده است. مهاتما (Mahatma) به معنای روح بزرگ در زبان قدیمی هندی است. مهاتما همه زندگی اش را وقف آزادی هند از قانون های انگلیسی کرد. روز تولد او یعنی 2 اکتبر، به عنوان روز ملی هند شناخته می گردد.

13- نادیده دریافت والدین از طرف فرزندان بعد از دوران بازنشستگی در هند کاری غیر قانونی محسوب می گردد. نگهداری یکی از حق های مورد احترام کشور هند است که درباره اشخاصی است که توانایی نگهداری از خود را ندارند. طبق قانون هندو ها که یکی از کهن ترین قانون ها در جهان است، هر شخص غیر مستقلی مثل فرزند، همسر، والدین پیر باید توسط اعضای خانوده خود نگهداری و مراقبت گردد.

منبع: facts.randomhistory.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 530

به "13 حقیقت شوکه کننده از هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 حقیقت شوکه کننده از هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید