یک شرکت خصوصی هندی پیروز به آزمایش پیشرانه راکت فضایی شد

به گزارش مجله وتورلد، برای اولین بار یک شرکت خصوصی هندی توانسته مرحله پیرانش یک راکت سوخت جامد را طراحی کند.

یک شرکت خصوصی هندی پیروز به آزمایش پیشرانه راکت فضایی شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، استارتاپ پرتاب راکت هندی Skyroot سال 2020 را با یک پیروزیت عظیم در برنامه توسعه پرتابگر Vikram-I به انتها می رساند. این استارتاپ با پیروزیت توانسته آزمایش آتش مرحله پیشرانش راکت سوخت جامد خود را انجام دهد که در Vikram-I مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اولین بار یک شرکت خصوصی هندی توانسته مرحله پیرانش یک راکت سوخت جامد را طراحی کند، بسازد و آزمایش کند. این استارتاپ توانسته بود در امسال میلادی آزمایش آتش مرحله بالاتر یک نمونه اولیه را با پیروزیت انجام دهد و حالا آزمایش آتش مرحله پیشرانش را انجام داده است.

Skyroot این مرحله راکت سوخت جامد خود را با استفاده از ساختار کامپوزیت کربنی فراوری نموده و فرایند فراوری کاملا اتوماتیک بوده. استفاده از این ساختار به معنای کاهش 5 برابری وزن این مرحله در مقایسه با استفاده از فولاد است. هدف این استارتاپ، استفاده از فرایند یکسان در فراوری نمونه نهایی Vikram-I است که هزینه های این پرتابگر کوچک را کاهش می دهد. علاوه بر این موضوع، قابلیت اطمینان پذیری این پرتابگر هم افزایش پیدا می نماید چرا که هیچ قسمت متحرکی ندارد و احتمال خرابی آن کمتر است.

موتور نهایی مرحله سوم Vikram-I نسبت به مدلی که به تازگی آزمایش شده، 4 برابر ابعاد عظیمتری دارد و Skyroot در حال فراوری 4 موتور راکت سوخت جامد دیگر است. این استارتاپ سال آینده پس از انتها ساخت این موتورها، آن ها را آزمایش خواهد نمود.

Skyroot به دنبال انجام اولین پرتاب Vikram-I در دسامبر سال آینده میلادی است که بخشی از هزینه های این پرتاب توسط سازمان تحقیقات فضایی هند پرداخت می گردد. این استارتاپ تا به امروز پیروز به جذب 4.3 میلیون دلار سرمایه شده و هم اکنون درگیر جذب 15 میلیون دیگر سرمایه است.

در نهایت Skyroot می خواهد به اولین کمپانی خصوصی هندی فعال در زمینه ساخت و استفاده از پرتابگرها تبدیل گردد. هند چندین ماه پیش امکان فعالیت شرکت های خصوصی در این زمینه را فراهم کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1387

به "یک شرکت خصوصی هندی پیروز به آزمایش پیشرانه راکت فضایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت خصوصی هندی پیروز به آزمایش پیشرانه راکت فضایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید