گوگل مجبور شد برای بازنشر محتوای ثالث پول بدهد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، گوگل از سال ها قبل به وسیله بخش اخبار خود و بعضی پلتفرم های وابسته دیگر اخبار و مطالب سایت های دیگر را بازنشر می نماید، اما پولی از این بابت به تولیدکنندگان اصلی محتوا نمی پرداخت و مدعی بود با این کار به بیشتر دیده شدن مطالب مذکور یاری نموده و نباید پولی پرداخت کند.

گوگل مجبور شد برای بازنشر محتوای ثالث پول بدهد

اما بعد از شکایت گسترده ناشران اخبار و گردانندگان سایت های مختلف از گوگل در کشورهای مختلف، این شرکت فناوری مجبور شد در سه کشور برزیل، فرانسه و استرالیا نسبت به پرداخت هزینه بازنشر محتوای تولیدشده توسط سایت های ثالث اقدام کند.

گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود اعلام نموده که برنامه ای را برای پرداخت پول به ناشران مطالب باکیفیت خبری اجرا خواهد نمود. براد بندر معاون واحد مدیریت محصولات گوگل نیز از مذاکره با ناشران ثالث مانند اشپیگل در آلمان، شوارتز مدیا در استرالیا و Diarios Associados در برزیل برای دستیابی به توافق دوجانبه خبر داده است.

در عین حال این توافق به معنای پولی شدن دسترسی کاربران عادی به محتوای خبری تولیدشده در این سه کشور نیست و گوگل کماکان این نوع محتوا را به رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1133

به "گوگل مجبور شد برای بازنشر محتوای ثالث پول بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مجبور شد برای بازنشر محتوای ثالث پول بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید