کشف بقایای یک کشتی الیزابتی

به گزارش مجله وتورلد، کارگرانی که برای لایروبی سنگدانه های معدنی در کنت واقع در انگلستان مشغول فعالیت بودند، الوارهای یک کشتی تاریخی را کشف کردند.

کشف بقایای یک کشتی الیزابتی

پس از معین شدن اندازه اهمیت این اکتشاف، شورای شهرستان کنت متخصصان باستان شناسی را با حمایت مالی موسسه هیستوریک اینگلند مأمور کاوش و آنالیز کرد.

آنچه که باستان شناسان تا به امروز کشف کردند، یک کشتی نادر الیزابتی است. تجزیه و تحلیل درخت گاه شماری نشان می دهد که الوارها بین سال های 1558 تا 1580 میلادی و در زمان سلطنت ملکه الیزابت اول قطع شده اند.

بقایای کشتی کشف شده

در آن موقع، انگلستان در دوره مهم ساخت کشتی قرار داشت، زمانی که کشتی ها از ساختار کلینکر سنتی (مشابه کشتی های وایکینگ) به کشتی های طرح محور تبدیل شدند؛ روشی که در ساخت کشتی نظامی معروف مری رز (1511 میلادی) و کشتی هایی مختص اکتشاف و استعمار دنیای نو استفاده شد.

آندریا همل یک باستاشناس دریایی می گوید: پیدا کردن یک کشتی متعلق به اواخر قرن شانزدهم که در رسوبات یک معدن قرار داشت، یک کشف غیرمنتظره، اما بسیار خوشایند بود. این کشتی می تواند در خصوص دوره ای از تاریخ جزئیات ارائه دهد که اطلاعات کمی از کشتی سازی آن دوره در دست داریم.

این کشتی با استفاده از بلوط انگلیسی ساخته شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2219

به "کشف بقایای یک کشتی الیزابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک کشتی الیزابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید