سفر دریایی را با تور های کشتی کروز تجربه کنید

به گزارش مجله وتورلد، گشت وگذار و سفر به شهرهای کشورهای مختلف دنیا تقریبا برای همه جذابیت دارد اما سفر روی اقیانوس ها و دریاها، به خصوص مدت زمانی حداقل چندروزه اگرچه رویایی است، برای همه مطلوب نیست و مختص مسافران ماجراجوست؛ سفرهای هیجان انگیز با کشتی کروز، که در واقع باید آنها را هتل های مجلل و لوکس شناور روی آب نامید. البته با افزایش امکانات تفریحی و رفاهی این کشتی ها در سال های اخیر، محدوده گسترده تری از مسافران به سفر با این کشتی ها ابراز علاقه می نمایند. به خصوص که در این کشتی ها نیازی هم به حمل بار ندارید و تنها کافی است یک بار چمدان خود را در اتاق تان در کشتی باز کنید و در انتهای سفر آن را جمع کنید.

سفر دریایی را با تور های کشتی کروز تجربه کنید

با تور کشتی کروز سفر به دور دنیا را تجربه کنید.

کشتی های کروز، کشتی هایی بسیار مجلل هستند که برخلاف سایز کشتی ها، مسافر را تنها از نقطه ای از دنیا به نقطه ای دیگر، روی دریا ها و اقیانوس ها نمی رسانند، در واقع گشت وگذار با کشتی برنامه اصلی و لذت بخش ترین قسمت سفر است؛ معمولا طبق برنامه ای از پیش مشخص شده در این زمان از چند شهر ساحلی نیز دیدن می نمایند. امکانات بسیار متنوع این کشتی ها و برنامه های مختلف روز و شب، گاهی باعث می گردد حتی مسافران تمایلی به ترک کشتی در زمان های توقف نداشته باشند و ماندن در کشتی اولویت اول آنها باشد. مدت زمان سفر با کشتی کروز کاملا متفاوت است و از سفرهای یک شبه تا چندهفته ای را در برمی گیرد. بعضی کشتی های کروز نیز بدون هیچ توقفی حرکت می نمایند و سفری دو سه روزه در دل آرامش اقیانوس برای مسافران در نظر می گیرند.

امکانات کشتی کروز - لذت یک سفر تمام عیار

اغلب مسافران تور کشتی کروز را به خاطر امکانات متنوع و لوکس این کشتی ها را انتخاب می نمایند؛ تنوع در رستوران ها، تقریحات آبی، اسپا، سینما و حتی تئاترهای شبیه به برادوی از جمله امکاناتی است که در این کشتی ها دیده می گردد. هرچه کشتی لوکس تر باشد امکانات رفاهی نیز در سطحی بالاتر و متفاوت تر برای رقم زدن تجربه ای بی نظیر و منحصر به فرد برای مسافران در نظر گرفته می گردد.

تفریحات

در بعضی کشتی های کروز تفریحات هنوز به سبک قدیمی و کلاسیک دیده می گردد اما در مقابل بعضی دیگر از این کشتی ها کوشش می نمایند تا برای همه گروه های مسافران، با هر سن وسالی یا با هر سلیقه ای، تفریحی جذاب داشته باشند؛ از برگزاری کنسرت های راک گرفته تا سخنرانی شخصیت های بزرگ یا بازی های مخصوص بچه ها. اجرای نمایش های متفاوت در این کشتی ها، همراه با وعده های غذایی، با موسیقی زنده و یا طنز برای بسیاری از مسافران سرگرم نماینده است. به طور کلی باید گفت هر سلیقه ای داشته باشید قطعا تفریح دلخواه شما در این کشتی ها دیده می گردد. تفریحات آبی تقریبا در همه شرایط برای مسافران جذاب است به خصوص که در بالاترین قسمت کشتی، رو به آسمان و در دل اقیانوس هم باشد. استخرهای متنوع، سرسره های آبی، ماساژ و آب درمانی معمولا از تفریحات مطلوب افراد است. حتی اگر اهل هیچ کدام از این تفریحات هم نیستید باز هم نباید نگران باشید زیرا زمین های ورزشی، بازی های متنوع، فضای سبز برای قدم زدن، کنسرت ها و برنامه های شبانه حتما شما را راضی خواهد نمود. تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در این کشتی ها فراهم شده است تا زمان نسبتا طولانی سفر با آنها سرگرم نماینده باشد و مسافران را خسته نکند.

رستوران ها و کافه ها

بدون شک رستوران ها و کافه ها یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در تور کشتی کروز هستند؛ رستوران هایی که در کشتی های کروز امروزی حتی تعدادشان به 25 تا هم می رسد. رستوران های کشتی کروز گاهی در عرشه کشتی و در فضای باز قرار دارند و گاهی درون کشتی، با پنجره هایی رو به آبی بیکران دریا و طراحی داخلی چشم نواز. بسته به کشتی کروزی که انتخاب می کنید می توانید رستوران هایی با تنوع غذایی مختلف انتخاب کنید؛ از غذاهای دریایی گرفته تا غذاهای کشورهای مختلف یا فست فود. در این کشتی ها به دلیل تنوع غذایی بسیار بالا اصلا نباید نگران وعده های عذایی خود باشید زیرا یکی از تفریحات اصلی کشتی کروز، چشیدن طعم غذای رستوران های مختلف آن ها و نوشیدنی متنوع کافه ها است.

اتاق های کشتی کروز

وقتی وارد یک کشتی کروز می شوید گویا وارد یک هتل بسیار مجلل شده اید؛ هیچ فرقی بین هتل و این کشتی نخواهید دید، تنها کشتی کروز روی آب حرکت می نماید و هتل ها روی زمین ثابت هستند. اتاق های کشتی هم بعضی کنار پنجره هستند و روبه دریا و اقیانوس و بعضی دیگر در وسط کشتی و بدون پنجره، اما جای نگرانی نیست چون حتی اتاق های میانی از نور کافی برخوردارند تا مسافران آرامش کافی داشته باشند. علاوه بر اینکه مسافران تقریبا زمان زیادی در اتاق نیستند و بیشتر با تفریحات متنوع شبانه روزی که در این کشتی ها فراهم شده مشغولند.

بازدید از شهرهای ساحلی - یک تیر و دو نشان

بسته به مدت زمان سفر با کشتی کروز و برنامه ای که برای سفر خود انتخاب می کنید، چند شهر ساحلی در برنامه سفر شما قرار می گیرد؛ شهرهایی که معمولا جاذبه های گردشگری متنوعی دارند و خوب است حتما در فرصت کوتاه توقف کشتی گشت و گذاری در آنها داشته باشید؛ طعم غذاهای آنها را بچشید، از بازارهایشان دیدن کنید و سوغاتی هایی باب میلتان بخرید.

مسائل سفر با کروز - دریازدگی را از خود دور کنید

همچون هر سفر دریایی دیگری، سفر با کروز نیز ممکن است برای بعضی از افراد دردسرساز گردد. در صورتی که به دریازدگی مبتلا شوید ممکن است تا خاتمه سفر گرفتار شوید و علائم آن دست از سر شما برندارد. البته می توانید با اقداماتی از دریازدگی پیشگیری کنید یا در صورت لزوم از داروهایی که وجود دارد بهره ببرید. رعایت رژیم های غذایی و پرهیز از بعضی غذاها و نوشیدنی ها نیز از جمله مواردی است که به پیشگیری از دریازدگی یاری می نماید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 216

به "سفر دریایی را با تور های کشتی کروز تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دریایی را با تور های کشتی کروز تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید