کرایه خودرو روزی چهار میلیون برای شمال گردی!

به گزارش مجله وتورلد، تعطیلی 6 روزه تهران و البرز موجی از مسافر را روانه گیلان کرد، مسافرانی که بی توجه به محدودیت ها، با کرایه خودرو به قیمت های گزاف، در پی خوشگذرانی های مرگ آفرین هستند.

کرایه خودرو روزی چهار میلیون برای شمال گردی!

به گزارش مهر، با انتشار خبری مبنی بر تعطیلی 6 روزه استان های تهران و البرز در اوایل هفته جاری که با تدبیر دولت کلید خورد موجی دوگانه کشور را فرا گرفت.

از یک سو مردم استان های مقصد سفر همانند گیلان و مازندران و گلستان نگران هجوم مسافران و به تبع آن توسعه بیماری کرونا در محل زندگی خود بودند و از سوی دیگر مرکز نشینان با شوق تعطیلی 6 روزه بار سفر بسته و با وجود محدودیت های شدید تردد در بزرگراه ها و اتوبان ها، خطر و جریمه ها را به جان خریده و راهی سفر به شمال شدند.

این در حالی است که متأسفانه در دو روز گذشته خبر های بدی از غرق شدن مسافران در دریا و فوت تعدادی از مسافران به علت ابتلاء به کرونا در سطح این سه استان شنیده می گردد و خانواده هایی با خاطره تلخ به شهر و دیار خود بازگشتند.

اجاره های نجومی و اشتیاق مسافران

بیشتر شهر های گیلان در ردیف شهر های با شرایط قرمز قرار داشته و ورود و خروج خودرو با پلاک های غیر بومی به این شهر ها ممنوع بوده و مشمول جریمه یک میلیون تومانی می گردد، این در حالی است که بعضی از هموطنان سفر نموده به گیلان، با پیشنهاد اجاره خودرو با پلاک غیر بومی به قیمت های چند میلیونی قانون را دور زده و حاضر شده اند به هر قیمت از روی فرش قرمز تعطیلات دولت عبور نمایند و این یعنی مبلغ جریمه به هیچ اسم بازدارنده نیست و بیشتر به شوخی می ماند.

حسین یکی از شهفرایندان شهر رودبار می گوید: در حال خرید از مغازه بودم که مسافری با خودروی خود با پلاک تهران جلوی من سبز شد و در خواست اجاره ماشین من را به قیمت باور نکردنی چهار میلیون تومانی برای هر شب کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا تصور کردم این فرد قصد شوخی با من را دارد، اضافه می نماید: او حتی گفت برای اطمینان خودروی خود را هم با مدارک در این مدت در اختیارم می گذارد و در زمان برگشت تحویل می گیرد.

حسین با اشاره به اینکه اول وسوسه شدم تا این کار را انجام دهم، چون در چهار شب 12 میلیون تومان به دست می آوردم، ادامه می دهد: اما با این فکر که ممکن است با خودروی من دست به کار خلافی بزند منصرف شدم، اما مطمئنم یک نفر دیگر این کار را انجام خواهد داد.

بی تدبیری مسئولان شرایط را سخت نموده است

محمد راننده اسنپی که در سطح شهر رشت کار می نماید هم می گوید: مقصد سفر بیشتر مسافرانی که با اتوبوس و یا خودرو های عمومی به گیلان سفر نموده اند تفرجگاه ها و کوه و جنگل است و بسیاری هم مکان های خرید و گردشگری همانند منطقه آزاد انزلی را به اسم مقصد خود اعلام می نمایند.

وی ادامه می دهد: نکته قابل توجه اینجا است که با وجود اینکه مسئولان گیلان اعلام نموده بودند تفرجگاه های استان تعطیل بوده و حتی راه های ورودی به ساحل هم بسته است، اما عملاً شاهد حضور مسافران در این منطقه ها هستیم.

محمد اضافه می نماید: متأسفانه در عید نوروز هم شاهد همین بی تدبیری و بی توجهی مسئولان استان بودیم که دوباره کرونا اوج گرفت با شرایطی که الان استان دارد قطعاً بعد از این تعطیلات 6 روزه هم دوباره به همان شرایط سخت باز می گردیم.

حکایت خانواده ای که بدون مادر بازگشتند

اگر منصفانه نگاه کنیم باید در نظر داشت که نمی توان همه تقصیر ها را به گردن دولت و مسئولان انداخت چرا که انسان خود عقل دارد و بخش اعظمی از شرایط به وجود آمده به علت بی توجهی خود مردم انجام شده چرا که مدیر یک خانواده با تحلیل از شرایط و شرایط موجود و بعلاوه با اطلاع داشتن از شرایط شهر ها در درجه اول خود باید مراقب خانواده اش باشد تا به دردی که یک خانواده زنجانی به آن مبتلا شدند گرفتار نگردد.

به سراغ کادر درمانی می رویم که این روز ها جان خود را کف دست گرفته و در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا جانفشانی می نمایند. یکی از پرستاران به خبرنگار مهر می گوید: چند روز پیش خانواده ای از استان زنجان مادر پیرشان را با علائم کووید به بیمارستان می آورند که دو روز پیش جنازه اش را تحویل گرفته و با خاطره ای تلخ به شهر و دیارشان بازگشتند.

وی ادامه می دهد: متأسفانه هم بیمار و هم خانواده اش می دانستند که مادرشان درگیر بیماری کرونا است و وقتی از وی پرسیدیم چرا آمدید؛ گفتند برنامه ریزی نموده بودیم که بیاییم و نخواستیم برنامه سفرمان به هم بریزد.

این پرستار اضافه می نماید: افراد آن خانواده علاوه بر ضربه روحی که از مرگ مادرشان خوردند نگران این بودند که خودشان هم مبتلا شده اند و به زودی آسیب های ناشی از این سفر بی خردانه را می بینند.

بستری بیش از 700 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگویی با اشاره به اینکه هر روز شاهد بدتر شدن شرایط کرونا در استان گیلان هستیم، اظهار کرد: متأسفانه ادامه این فرایند خبر خوبی برای استان گیلان نیست.

وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این فرایند ما را به شرایط ماه های گذشته باز می گرداند، گفت: در حال حاضر 717 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند و بر اساس پیش بینی ها احتمال بستری بیش از 1000 بیمار دور انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته 142 بیمار نیازمند به بستری در مراکز درمانی شناسایی و بستری شده اند، اضافه نمود: این در حالی است که روزانه بیش از 1200 بیمار کرونایی سرپایی هم به مراکز جامع سلامت استان مراجعه و خدمات دریافت می نمایند.

وی بعلاوه ادامه داد: 112 بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند از این تعداد هفت نفر طی شبانه روز گذشته به این بخش منتقل شده اند.

حیدرزاده با بیان اینکه در مقایسه با روز ها و هفته های گذشته شاهد افزایش چند برابری کرونا مثبت ها و بستری ها در استان هستیم، اضافه نمود: تعداد زیادی از بیماران بستری را مسافران تشکیل می دهند و با وجود توصیه ما به عدم سفر به استان خطر را به جان خریده و به گیلان سفر کردند و امروز در بیمارستان ها بستری هستند.

وی با اشاره به فوت هفت بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ها 14 شهرستان گیلان در شرایط قرمز، دو شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان در شرایط زرد قرار گرفته است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها راه حل مقابله و جلوگیری از ابتلاء به کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها است، تأکید کرد: مسافران سفر خود را به گیلان به زمان دیگری موکول نمایند و آن هایی که در استان حضور دارند هر چه سریع تر به شهر های خود برگردند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1790

به "کرایه خودرو روزی چهار میلیون برای شمال گردی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرایه خودرو روزی چهار میلیون برای شمال گردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید