کاخ شهر، قصری در جیپور هند

به گزارش مجله وتورلد، کاخ شهر جیپور هند

کاخ شهر با مجموعه ای از حیاط ها، باغ ها و ساختمان ها، درست در مرکز شهر قدیمی جیپور واقع شده است. دیوار بیرونی، توسط جِی سینگ دوم ساخته شده است، اما درون آن، قصری گسترده شده و در طول قرن ها، انطباق داده شده است. ساختمان های کاخ، از دوره های مختلف، وجود دارند، بعضی با قدمت اوایل قرن 20ام. این بنا، ترکیبی قابل ملاحظه از معماری راجستانی و مغول می باشد. هزینه پذیرش، شامل ورود به رویال گایتور و سنوتاپس ماهارانیز، و نیز به جایگار می گردد، صعود طولانی به بالای امبر فورت. این بلیط ترکیبی، به مدت دو روز، معتبر است و هزینه اضافی ₹ 60 از هندی ها در بالای ورودی قصر پرداخت می گردد (بدون هیچ هزینه اضافی برای خارجی ها). می خواهیم درباره قسمت های مختلف کاخ شهر جیپور حرف برنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

کاخ شهر، قصری در جیپور هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

مبارک محل

با ورود به وسیله میرندرا پل، مبارک محل را خواهید دید (قصر خوش آمدگویی)، که در اواخر قرن 19 برای مهاراجه مادهو سینگ دوم به عنوان مرکز پذیرش برای بازدید از شخصیت های برجسته، ساخته شده است. ادغام ساختار و ستون بندی چند قوسی آن، در سبک اسلامی، راجپوت و اروپایی، توسط معماری به نام سِر سوینتون یعقوب، اجرا شده است. در حال حاضر، بخشی از موزه ماهاراجه ساوایی مانسینق دوم را شکل میدهد، که شامل مجموعه ای از لباس های سلطنتی و شال های فوق العاده، از جمله پشم کشمیری است. یکی از نمایشهای قابل توجه، لباس گشاد ساوایی مادهو سینق است؛ که گفته شده قد او، حدود 2متر، پهنای 2/1 متر و وزن 250kg بوده است.

اسلحه خانه

آناند محل سیلگ قنا - کاخ ماهارانی - اسلحه خانه است، که یکی از بهترین مجموعه های اسلحه در کشور تلقی می گردد. بسیاری از اقلام تشریفاتی، به زیبایی حکاکی و منبت کاری شدند، که هدف وحشتناک شان را بگونه ای متضاد، نشان می دهند.

دیوان خاص (Sarvatobhadra)

مجموعه بین اسلحه خانه و گالری هنری دیوان اَم، حیاط گسترده ای است که به زبان سانسکریت، به عنوان Sarvatobhadra شناخته می گردد. در مرکز آن، گالری سنگفرش شده با مرمرهای صورتی و سفید واقع شده که به عنوان دیوان خاص (تالار ملاقات های خصوصی) بکار می رفته است، که در آن ماهاراجا، با وزیران مالی خود مشورت می کردند. در اینجا می توانید دو کشتی نقره ای عظیم را ببینید، هر کدام با 6/1 متر ارتفاع و دارای بزرگترین اشیاء نقره ای در دنیا.

گالری هنر دیوان اَم

در محل دیوان اَم (تالار ملاقات های عمومی) این گالری هنری، واقع است. نمایشگاه ها شامل نسخه ای از کل دست نوشته باگاواد گیتا در مقیاس کوچک (کتاب مقدس)، و نسخه های مینیاتوری دیگر متون مقدس هندو می گردد، که به اندازه کافی کوچک بودند که در واقعه ای که ارتش مغول، سعی در نابود کردن متون مقدس داشتند، به راحتی، پنهان شوند.

پیتام نیواس چوک و چاندرا محل

پیتام نیواس چوک در سمت حیاط داخلی کاخ واقع است. در اینجا، چهار دروازه با شکوه، نشان دهنده فصل ها هستند- دروازه طاووس، پاییز را به تصویر می کشد، دروازه لوتوس، دلالت بر تابستان دارد، دروازه سبز، نشان دهنده بهار و در نهایت دروازه گل رز، مظهر زمستان هستند.

فراتر از این چوک (مربع)، کاخ خصوصی، چاندرا محل، واقع است که هنوز هم محل اقامت نوادگان خانواده سلطنتی بوده و می توانید 45 دقیقه را با هدایت تور گردشگری عظمت سلطنتی، به بازدید از این مناطق، بپردازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 535

به "کاخ شهر، قصری در جیپور هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ شهر، قصری در جیپور هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید