چالش فولکس واگن با هزینه نجومی توسعه فناوری خودران
به گزارش مجله وتورلد، با وجود آن که توسعه فناوری های مرتبط با سیستم های خودران، در ابتدا جذاب و منحصر به فرد به نظر می رسید، اما به تدریج بعد منفی تحقیق و توسعه بر روی این فناوری ها، یعنی هزینه زیاد، گریبان گیر خودروسازان شده است. به تازگی فولکس واگن اعلام نمود به دنبال یک شریک برای کار بر روی توسعه سیستم های خودران و به اشتراک گذاشتن این فناوری با دیگر خودروسازان است، چرا که هزینه توسعه این فناوری ها، بسیار بالاست. فناوری های مرتبط با رانندگی کاملا خودمختار و فراوری خودروهای خودران، آینده حمل و نقل زمین را شکل می دهد. به گفته الکساندر هیتزنگر ، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن که در بخش توسعه سیستم های خودران فعالیت می نماید، ضمن بیان این خبر، مطرح نمود فناوری خودران فولکس واگن، می تواند در آینده نزدیک به رقیبی برای دیگر شرکت های حاضر در این حوزه، نظیر وایمو تبدیل گردد.
چندی پیش فولکس واگن و فورد بر سر توسعه مشترک پروژه ها به توافق رسیده و قرارداد همکاری امضا کردند. حال هیتزنگر می گوید قراردادهای مشترک فولکس واگن، تنها محدود به همکاری با فورد نمی شوند، بلکه این شرکت در حال همکاری با Argo AI ، شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی است، که به مدیریت بهتر هزینه های فولکس واگن، یاری قابل توجهی خواهد نمود.
هیتزنگر در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در هامبورگ، گفت: ما به دنبال موفقیت در عرصه های جدیدی هستیم، حرکت رو به جلوی ما ادامه دارد و فاصله زیادی با دیگر رقبا نداریم، ما به عنوان گروه فولکس واگن، یک ابرشرکت بوده و به دنبال رقابت های چالش برانگیز هستیم.
بیش از یک دهه است که این شرکت در همکاری با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا DARPA در ایالات متحده، به توسعه خودروهای خودران مشغول است، اما گستردگی حوزه فعالیت فولکس واگن، که زیرمجموعه هایش شامل 12 برند و 122 کارخانه خودروسازی در سراسر دنیا می شوند، به رقبای این شرکت اجازه داد گوی سبقت را از داس متحرک آلمانی بربایند.
الکساندر هیتزنگر، یکی از مهندسان ارشد پورشه بود، و مدتی نیز در اپل فعالیت داشت، که چندسالی می گردد به استخدام فولکس درآمده است. او در حال حاضر ریاست یک واحد تازه تاسیس به نام فولکس واگن خودمختار بر عهده دارد، که با هدف افزایش کارایی پروژه های خودران تشکیل شده است. این بخش دفاتری در آلمان، سیلیکون ولی و چین دارد و همیشه در پی جذب استعدادهای برتر در زمینه توسعه سیستم های اتوماتیک، یا رانندگی هوشمند سطح چهارم است. این سیستم می تواند از سال 2025، تجاری شده و در خودروها به کار گرفته گردد. در حال حاضر فولکس واگن در حال آزمایش گلف مجهز به فناوری های خودران نسل چهارم، در خیابان های هامبورگ است. در طی این آزمایشات، پنج نسخه برقی از فولکس واگن گلف که مجهز به فناوری های یاد شده، رادارها و حسگرها هستند، در سطح شهر هامبورگ تردد می نمایند.
منبع: Autonews
منبع: دیجیکالا مگ