پیش بینی افزایش آمار مبتلایان در آلمان، شرایط حاد کرونایی در شهر پاریس

به گزارش مجله وتورلد، انستیتو رابرت کخ آلمان از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشور در هفته های آینده خبر داده و مقام های بهداشتی در فرانسه هم از احتمال اعمال قرنطینه در پاریس به دلیل وخامت اوضاع کرونایی خبر داده اند.

پیش بینی افزایش آمار مبتلایان در آلمان، شرایط حاد کرونایی در شهر پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از لایزیتسر فرایند شای آلمان، انستیتو رابرت کخ آلمان افزایش آمار مبتلایان به کرونا برای هفته بعد از عید پاک حتی نسبت به آمارهای روزهای بحرانی حوالی کریسمس را پیش بینی نموده است. به گفته این نهاد بهداشتی مهم در آلمان در هفته بعد از عید پاک آمار مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در هفته می تواند به 350 مبتلا افزایش یابد.

عید پاک یکی از روز های تعطیل در سال مسیحی است که یکشنبه ای در ماه مارس یا آوریل است. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست. مسیحیان از این رویداد به عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می نمایند.

در گزارش انستیتو رابرت کخ آلمان دلیل این پیش بینی شیوع گسترده ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور عنوان شده است.

انستیتو رابرت کخ از افزایش چشگیر شمار موارد آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی اطلاع داده و تاکید نمود که تعداد این افراد هر دوازده روز حدود دو برابر می گردد.

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم درباره تشدید گسترده کمبود پرسنل هشدار داده اند.

گرنوت مارکس، رئیس انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (DIVI) در این باره گفته است که قبل از کرونا هم ما در بخش های مراقبت های ویژه با کمبود نیروهای پرستار روبرو بودیم. با آغاز بحران کرونا شرایط یک بار دیگر تشدید شده است.

وی تاکید نمود که ما باید فرایند فرار از حرفه پرستاری را متوقف کنیم. این مقام بهداشتی با اشاره به افزایش کناره گیری ها از این شغل گفت: ما می خواهیم و باید شرایط کاری پرستاران را بهبود بخشیده و جذابیت این زمینه شغلی را افزایش دهیم.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم خواهان توقف برنامه ها برای کاهش محدودیت ها شده و گفته است: موج سوم کرونا در هر حال قابل جلوگیری است. هر چقدر این موج بزرگتر باشد به همان میزان انسان های بیشتری خواهند مرد. این موج بخصوص گروه های سنی بین 50 تا 80 سال را درگیر خواهد نمود و کسی که حالا کاهش محدودیت ها را بپذیرد در واقع دوره ای سخت و مرگبار را به جان می خرد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح یکشنبه از ابتلای حدود 10790 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 2687 مورد بیشتر از یکشنبه هفت گذشته بوده است. 70 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده اند.

رسانه های فرانسوی هم اطلاع دادند که برای پاریس، پایتخت فرانسه هم احتمالا یک قرنطینه برای مهار کرونا تصویب می گردد. جروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی درمانی فرانسه در این باره گفته است که شرایط در پاریس پیچیده، متشنج و رو به وخامت است. در صورتی که به قرنطینه احتیاج باشد در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین گفت که منع ترددهای شبانه از ساعت 6 بعد از ظهر در بعضی مناطق برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به وِیژه موارد آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی کافی نیست.

این مقام بهداشتی همچنین از افزایش بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه در شهر پاریس اطلاع داده است.

در فرانسه هم موارد ابتلای روزانه به کرونا به 29759 نفر افزایش پیدا نموده است. این خبر را وزارت بهداشت فرانسه شب گذشته گفت. حدود 169 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه هم با 37 نفر افزایش به 4070 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1554

به "پیش بینی افزایش آمار مبتلایان در آلمان، شرایط حاد کرونایی در شهر پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش آمار مبتلایان در آلمان، شرایط حاد کرونایی در شهر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید