هنر مانوی در مجموعه های برلین به ایران رسید

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب هنر مانوی در مجموعه های برلین با پژوهش سوزانا گولاچی و ترجمه سونیا میرزایی به تازگی با شمارگان 500 نسخه، در 352 صفحه (قطع رحلی) و بهای 550 هزار تومان به وسیله انتشارات مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

هنر مانوی در مجموعه های برلین به ایران رسید

هنر مانوی فرزند راستین کسی است که ژرف نگر بود و به آیندگان می اندیشید، مانیِ اندیشمندی که برای آموزش حکمت و اسطوره ای پُر شاخ و برگ کلام را به تصویر درآورد؛ نقاش نیک ذوقی که از نقش و رنگ و زَر سود جُست تا نشان دهد نه تنها آموزه های دینی، بلکه همه متون می توانند تصویرگری شوند؛ آنچه پیش از آن بی سابقه بود و پس از آن در تاریخ هنر ایران روح دمید.

نگاره هایی که با خط خوش آذین شدند تا نشان دهند کلمات نیز می توانند نقاشی شوند. از این رو، کتاب هنر مانوی در مجموعه های برلین به خوبی نشانگر چیره دستی و استادکاری نگارگران، خوشنویسان، نسخه پردازان و صحافان مانوی است و از آموزه های به تصویر کشیده شده سخن می گوید. این کتاب بر توسعه پژوهش های ایرانی و میان رشته ای نیز تأکید می نماید؛ یعنی پژوهشگرانی که هم مطالعات هنری و هم تاریخی، دینی و زبانی را موضوع تحقیقات خود قرار داده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2245

به "هنر مانوی در مجموعه های برلین به ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر مانوی در مجموعه های برلین به ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید