همکاری شهرداری تهران و UNDP برای تشویق شهروندان به تفکیک پسماند در مبدا

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بر همکاری با برنامه عمران سازمان ملل متحد به منظور ارتقای مدیریت پسماند شهر تهران تاکید نمود.

همکاری شهرداری تهران و UNDP برای تشویق شهروندان به تفکیک پسماند در مبدا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، در نشستی که با حضور مدیران عامل شرکت های تترا پک، نسله و هایپراستار و مدیران سازمان پسماند و نمایندگان برنامه عمران سازمان ملل متحد برگزار گردید، بر لزوم توسعه تعاملات سازنده برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان تاکید شد.

محمد مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان در این نشست با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای آموزش و اطلاع رسانی درخصوص طرح جامع و سند تحول مدیریت پسماند گفت: تفکیک از مبدا، کاهش فراوری پسماند و ارتفاء فرهنگ شهروندی در این زمینه، یکی از بخش های سند تحول مدیریت پسماند شهر تهران است که به همین دلیل، این سازمان ضمن آموزش فرهنگ سازی به طور مستمر و ارتقا مشارکت مردمی در حوزه تفکیک در مبدا، همیشه ابزار و تجهیزات اجرایی در این زمینه را به کار می گیرد.

او در ادامه ضمن درخواست انتقال دانش، تجربه و ارائه تجهیزات مدیریت بهینه پسماند از سوی برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) به این سازمان اضافه کرد: به منظور هماهنگی و در راستای سند همکاری سازمان مدیریت پسماند با برنامه عمران ملل متحد(UNDP) و با توجه به اینکه تفکیک پسماند و انتقال مخازن زباله به مبادی فراوری یکی از محورهای این همکاری بوده، این سازمان مصمم به اجرای پروژه ها و فعالیت های تعاملی با برنامه عمران ملل متحد در همین خصوص است.

عزیزی در ادامه از آمادگی سازمان پسماند برای همکاری و تعامل با سه شرکت بزرگ تترا پک، نسله و هایپراستار اطلاع داد.

او ضمن ابراز خرسندی از حضور این سه شرکت در این نشست، استقرار غرف مدرن پسماند خشک به همراه آموزش به وسیله اپراتور را از جمله روش های پیشنهادی در مورد نحوه این تعامل بیان کرد.

عزیزی با اشاره به بوستان ها ، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ به عنوان اماکن هدف جهت آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک در مبدا گفت: این طرح قرار است بصورت پایلوت با در اختیار قرار دادن دو دستگاه آر وی ام به شرکت هایپراستار و ایجاد تعامل دوجانبه بین سازمان و شرکت های هایپر استار، نسله و تترا پک انجام گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تاثیر اجتماعی ترغیب سه شرکت مذکور در تفکیک پسماند از مبدا گفت: این سه شرکت برنامه ای تنظیم می نمایند که شهروندان پس از تحویل پسماند خشک امکان خرید در هایپر استار و محصولات نسله یا محصولات دارای بسته بندی تترا پک را داشته باشند. البته نشست های کارشناسی برای اجرایی کردن این موضوع بین سازمان پسماند، UNDP و سه شرکت مذکور برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2000

به "همکاری شهرداری تهران و UNDP برای تشویق شهروندان به تفکیک پسماند در مبدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شهرداری تهران و UNDP برای تشویق شهروندان به تفکیک پسماند در مبدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید