نینتندو هک شدن 160 هزار حساب کاربری را تأیید کرد

به گزارش مجله وتورلد، در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، نینتندو اخیرا در اطلاعیه ای رسمی از افشای اطلاعات شمار درخورتوجهی از حساب های کاربری خود خبر داده است. نینتندو به دنبال اطلاع از هک شدن سرورها و افشای اطلاعات، امکان لاگین کردن در حساب های کاربری را ازطریق Nintendo Network ID (یا NNID) فعلا غیرفعال نموده است. این شرکت می گوید در کوشش های اخیر هکرها 160 هزار حساب کاربری متأثر شده اند. نینتندو در اطلاعیه خود اعلام می نماید هکرها نام کاربری و رمزعبور حساب ها را به دست آورده اند.

نینتندو هک شدن 160 هزار حساب کاربری را تأیید کرد

ظاهرا اطلاعات حساس حساب های کاربری نینتندو از اوایل آوریل سال جاری فاش شده اند. این شرکت ژاپنی که در حوزه بازی های ویدئویی فعالیت می نماید و در بین گیمرها نامی آشنا و محبوب به شمار می آید، در اطلاعیه خود می گوید تحقیقاتش را شروع نموده است. ظاهرا از مدتی پیش شماری از کاربران با نینتندو تماس گرفته و گفته اند فرد دیگری در حساب کاربری شان وارد شده و حتی ازطریق حساب پی پل (PayPal) لینک شده به حساب نینتندو، آیتم هایی دیجیتالی نظیر وی باکس های بازی فورتنایت را خریده است.

تحقیقات نینتندو نشان می دهد احتمالا هکرها به اطلاعات شخصی موجود در حساب های کاربری نظیر نام مستعار، تاریخ تولد، کشور محل سکونت و حتی آدرس ایمیل دسترسی پیدا نموده اند. به علاوه، کاربرانی درمعرض خطر بیشتری قرار دارند که از رمزعبور برای NNID و حساب معمولی نینتندو استفاده نموده اند. نینتندو به این کاربران هشدار می دهد ممکن است پول موجود در حساب یا اطلاعات مربوط به کارت اعتباری یا حتی حساب پی پل لینک شده، در فروشگاه های آنلاین My Nintendo Store و Nintendo eShop استفاده گردد.

هکرها به اطلاعات حساس حساب های کاربری نظیر نام مستعار، تاریخ تولد، کشور محل سکونت و آدرس ایمیل دسترسی پیدا نموده اند

نینتندو افزون بر غیرفعال کردن امکان لاگین در Nintendo Network ID، ازطریق فرستادن ایمیل با کاربران متأثر از هک اخیر ارتباط برقرار و رمزعبور آن ها را نیز تعویض نموده است. نینتندو همچنین به شدت به کاربرانش پیشنهاد می نماید قابلیت احرازهویت دومرحله ای (Two-Step Authentication) را روی حساب کاربری شان فعال نمایند. نینتندو از کاربرانی که در حساب آن ها تراکنش های اقتصادی عجیب صورت گرفته، درخواست می نماید با این شرکت تماس بگیرند تا سرویس های خریده شده لغو و مبالغِ خرج شده به حساب آن ها بازگردانده گردد.

سیستم NNID نوعی پلتفرم خاص است که پیش تر در دو کنسول بازی 3DS و Wii U استفاده شد و امروزه در نینتندو سوئیچ، از سیستمی جدید استفاده می گردد. تا آدینه گذشته، کاربران می توانستند حساب های کاربری قدیمی شان را به حساب کاربری جدید نینتندو سوئیچ لینک نمایند. در یکی دو ماه گذشته، شمار تراکنش های اقتصادی فروشگاه های آنلاین نینتندو رشدی درخورتوجه تجربه نموده است. این موضوع تا حد زیادی به خانه نشین شدن مردم در پی همه گیری ویروس کرونا مربوط می گردد. افرادی که در خانه هستند، کوشش می نمایند با انجام بازی های ویدئویی خودشان را سرگرم نمایند. ظاهرا میزان فروش بازی جدید Animal Crossing: New Horizons در مارس 2020 از هر بازی دیگری بیشتر بوده است. در هفته های اخیر نیز، به دفعات از این بازی در شبکه های اجتماعی مختلف شنیده ایم.

آمار نشان می دهند میزان فروش سخت افزار گیمینگ نینتندو در یک سال اخیر رشدی 63 درصدی تجربه نموده که عمده این میزان به فروش درخورتوجه کنسول سوئیچ مربوط می گردد. میزان فروش کنسول بازی نینتندو سوئیچ در یک سال اخیر دوبرابر شده است. سوییچ مارس 2017 توانسته بود رکورد فروش خیره نماینده ای برجای بگذارد. اخبار جدید نشان می دهد میزان فروش این کنسول در مارس 2020 از مارس 2017 نیز بیشتر بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1022

به "نینتندو هک شدن 160 هزار حساب کاربری را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نینتندو هک شدن 160 هزار حساب کاربری را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید