نکاتی که در هنگام سفر با بچه ها باید رعایت کرد

به گزارش مجله وتورلد، آیا دلتان برای استراحت و سفر تنگ شده، اما نگران مسافرت رفتن با کودک دلبندتان و دشواری های آن هستید؟ معمولاً فکر سفر با بچه ها برای همه نگران کننده است چرا که وقتی با کودک خود سفر می کنید ممکن است با شرایط جدیدی روبرو شوید که قبلاً با آن روبرو نشده اید. اما نگران نباشید چرا که اگر شرایط سفر با بچه ها را بدانید و همچنین امکانات لازم برای سرگرم شدن آن ها را فراهم کنید، نه تنها سفر کردن با کودکتان سخت نخواهد بود بلکه تبدیل به یک سفر دل نشین و لذت بخش برای شما خواهد شد.

نکاتی که در هنگام سفر با بچه ها باید رعایت کرد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

قبل از سفر از وسایل مورد احتیاج خود لیست تهیه کنید

بچه ها معمولاً در سفر بهانه گیرتر از روزهای دیگر هستند، بنابراین قبل از سفر لیستی از وسایلی که کودک شما به آن ها علاقه دارد، تهیه کنید تا اگر در سفر آن ها را از شما خواست به راحتی در اختیار او قرار دهید. دقت داشته باشید که بچه ها همواره بیشتر از بقیه افراد لباس کثیف می نمایند، پس در انتخاب لباس آن ها دقت کنید و بیشتر لباس های نخی بردارید که شستن و خشک شدن آن ها راحت تر باشد. اما خیلی بار خود را سنگین نکنید و وسایل غیرضروری را از لیست خود حذف کنید. قرار دادن کرم ضد سوختگی، ضد آفتاب، پوشک و کرم مرطوب نماینده را در لیست خود از قلم نیاندازید.

سفر رفتن را برای کودک خود هیجان انگیز کنید

قبل از سفر با کودک خود از زیبایی های مقصد و هر چیزی که فکر می کنید او را در خصوص سفر هیجان زده می نماید صحبت کنید. حتی می توانید عکس و فیلم های جذاب از مقصد به او نشان دهید تا بتوانید او را بیشتر برای رفتن به سفر ترغیب کنید.

در انتخاب ساعت پرواز دقت کنید

هنگام انتخاب پرواز و تهیه بلیط دقت کنید، اگر می توانید پروازهای شبانه و بدون توقف را انتخاب کنید، چرا که بچه ها معمولاً در شب راحت تر می خوابند. اگر در روز پرواز می کنید و طول پرواز شما طولانی است، می توانید جایگاه ماشین او را همراه خود به داخل هواپیما ببرید، چرا که در این صورت او هنگام خواب احساس راحتی بیشتری می نماید. همچنین سعی کنید جایگاه های جلو هواپیما را که فضای بیشتری دارند برای نشستن انتخاب کنید، البته معمولاً مسئولین فرودگاه در این زمینه با شما همکاری لازم را انجام خواهند داد.

در هنگام پرواز هر چند وقت یک بار به فرزند خود شیر یا آب بدهید چرا که این کار از کم شدن آب بدن کودک به دلیل خشک بودن هوای هواپیما و همچنین از درد گوش به علت ارتفاع جلوگیری می نماید. همچنین در صورت امکان می توانید از قطره استریل چشمی برای جلوگیری از سوزش و خشکی چشم نیز بهره ببرید.

قبل از پرواز به کودک خود اجازه دهید هرچقدر که می خواهد بازی و تفریح کند چون با این کار باعث می شوید او خسته گردد و در هواپیما آرام تر باشد.

کارهایی که بعد از رسیدن به سفر باید انجام دهید

چنانچه با کودک خود سفر می کنید، به خواسته و احتیاجهای او توجه کنید. مهم ترین نکته در سفر اهمیت به ساعت خواب کودک است، بنابراین در گشت های روزانه خود حتماً ساعتی را برای خواب بعدازظهر کودک در نظر بگیرید.

در خصوص مکان های جذاب گردشگری برای بچه ها مانند شهربازی ها و باغ وحش های شهر مقصد تحقیق کنید و گردش در این مکان ها را در برنامه های خود قرار دهید.

همواره اسباب بازی ها و خوراکی های جذاب برای غافلگیری کودک خود همراه داشته باشد تا هنگامی که آن ها آغاز به بهانه گیری می نمایند بتوانید با دادن خوراکی و اسباب بازی به آن ها آرامشان کنید.

اگر می خواهید به رستوران بروید، ساعت هایی را انتخاب کنید که رستوران خلوت تر باشد، چرا که برخی از بچه ها در محیط های شلوغ زودتر عصبی و کلافه می شوند.

در صورتی که سفر ساحلی را انتخاب نموده اید، بردن کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب برای بچه ها را از قلم نیاندازید، همان طور که می دانید آن ها پوست هایی حساس دارند، بنابراین سعی کنید ساعت های زیادی آن ها را کنار دریا و زیر آفتاب نگه ندارید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 703

به "نکاتی که در هنگام سفر با بچه ها باید رعایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در هنگام سفر با بچه ها باید رعایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید