مقایسه بازی های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و فری فایر

به گزارش مجله وتورلد، شرکت های سازنده بازی با فروش پول های رایج در بازی، کسب عایدی می نمایند و بازیکنان با خرید پول بازی مثل خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل یا خرید جم فری فایر از امکانات بیشتری برخوردار خواهند بود. در این مقاله قصد داریم سه بازی پرطرفدار پابجی موبایل، کالاف دیوتی موبایل و فری فایر را آنالیز کنیم.

مقایسه بازی های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و فری فایر

بازی کالاف دیوتی موبایل

مجموعه بازی های کالاف دیوتی (Call of Duty) که از معروفیت دنیای برخوردار هستند، چند سالی است که با ورود به صنعت بازی های پلتفرم موبایل توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. شرکت اکتیویژن (Activision) بعد از کسب معروفیت زیاد به واسطه بازی کالاف دیوتی با نسخه Call of Duty: Heroes به پلتفرم موبایل ورود کرد که پیروزیت چندانی نداشت.

در ادامه با همکاری شرکت Tencent Games با اکتیویژن برای ساخت یک بازی نو در پلتفرم موبایل، بالاخره بازی محبوب کالاف دیوتی موبایل ساخته شد. این بازی در زمان کوتاهی با دانلود در 100 میلیون دستگاه موبایل پیروز شد رکورد پردانلودترین بازی موبایل را بزند و محبوبیت خاصی میان کاربران بازی های آنلاین موبایل کسب کند. بازیکنان با Cp کالاف دیوتی می توانند ارزش اکانت های خود را بالا ببرند. بازی کالاف دیوتی موبایل از بخش های متنوعی برخوردار است که بازیکنان می توانند به صورت گروهی در آن به رقابت پرداخته و از آن لذت ببرند. این بازی از گرافیک خوبی برخوردار بوده و به طور واقع گرایانه طراحی شده است.

گیم پلی کالاف دیوتی موبایل

به طور کلی بازی کالاف دیوتی موبایل به دو بخش بتل رویال و مولتی پلی تقسیم می گردد. البته بخش زامبی نیز در این بازی وجود دارد که از محبوبیت کمتری نسبت به دو بخش قبلی برخوردار است. در بخش بتل رویال بازیکنان می توانند به صورت تک نفره یا در گروه های 2 یا 4 نفره به رقابت بپردازند. یکی از ویژگی های مثبت بازی کالاف دیوتی موبایل این است که می توان در دوحالت کلی اول شخص و سوم شخص بازی کرد.

سیستم کنترلی بازی شامل حالت های Simple و Advanced می گردد. حالت Simple برای افراد مبتدی مناسب است، در این حالت پس از بردن نشانه روی هدف، اسلحه به صورت اتوماتیک آغاز به شلیک می نماید. در حالی که در حالت Advanced بازیکنان می توانند دکمه های کنترلی بازی را شخصی سازی نموده و همان طور که می خواهند آن ها مرتب نمایند.

پس از ورود به بازی، بازیکنان باید حالت بازی را از بین مولتی پلی، بتل رویال یا زامبی انتخاب نمایند. برای هرکدام از حالت های بازی امکاناتی وجود دارد که به یاری آن ها بازی راحت تر خواهد بود. برای مثال بازیکنان می توانند با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل اسلحه های خود را ارتقا دهند تا در بتل رویال با استفاده از آن ها به رقابت بپردازند.

در این بازی سرعت عمل نقش مهمی دارد و شاید بهتر است سرعت عمل را مهم ترین ویژگی برای پیروزی در این بازی عنوان نمود. در حالت بتل رویال پس از فرود آمدن در جزیره، 100 بازیکن از سراسر دنیا به رقابت با یکدیگر می پردازند و برای زنده ماندن باید یکدیگر را از بین ببرند.

خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل

در بیشتر بازی های آنلاین برای ارتقا اسلحه گرفته تا شخصیت های بازی، خرید پول های مخصوص به بازی رواج دارد. در بازی کالاف دیوتی موبایل هم با خرید سی پی می توان به ارتقا تمامی تجهیزات پرداخته و با سرعت بیشتری امتیاز کسب کرد. سی پی (cp) پول رسمی بازی کالاف دیوتی موبایل است که با استفاده از آن می توان از امکانات ویژه بازی استفاده کرد. با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل امکان خریداری بتل پس بازی وجود دارد که با خرید آن در هر سیزن، اسکین و گان های خاصی هدیه می گیرید.

بهتر است بدانید با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل علاوه بر مواردی که ذکر شد، اکانت شما نیز با ارزش تر می گردد و با برخورداری از امکانات بیشتر، قیمت اکانت شما بالاتر می رود. بعلاوه خرید سی پی کار را برای استریمر شدن در بازی راحت تر می نماید.

بازی پابجی موبایل

در سال 2017 استودیو بلوهول پیروز شد با ساخت بازی PlayerUnknowns Battlegrounds شگفتی ساز گردد و رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. رکورد فروش 30 میلیون نسخه در زمان اندک و 3 میلیون بازیکنان آنلاین از جمله رکوردهای پابجی به شمار می آید. بعد از انتشار نسخه موبایل پابجی انقلابی در سری بازی های اکشن بتل رویال در پلتفرم موبایل رخ داد.

هرچند در آغاز کار پابجی موبایل هم مانند بسیاری از بازی های ویدیویی محبوب دارای مسائل زیادی بود، اما با گذشت زمان و به روزرسانی های هدفمند، پیروز شد بازیکنان ثابت خود را پیدا کند. پابجی را می توان اولین بازی در سبک خود دانست که البته نباید نقش موسیقی را در پیروزیت این بازی فراموش کرد. در پابجی مثل خرید CP کالاف دیوتی موبایل قابلیت خرید درون برنامه ای برای uc پابجی وجود دارد.

گیم پلی پابجی موبایل

در آغاز کار پابجی مسائل زیادی داشت و یکی از آن ها گرافیک نه چندان خوب آن بود؛ اما جالب است بدانید همین مسائل و انتقاد بازیکنان برای بهبود بازی باعث محبوبیت زیاد پابجی شده است. بازی های کالاف دیوتی و پابجی در عین شباهت هایی که دارند، گیم پلی متفارتی نسبت به یکدگیر دارند. هیچ کدام را نسبت به دیگری نمی توان برتر دانست و این امر بیشتر سلیقه ای است و هر دو بازی از کیفیت خوبی در گرافیک و امکانات بازی برخودار هستند.

با گذشت چندسال پس از اولین نسخه پابجی موبایل، کیفیت گرافیکی آن به طور چشم گیری بهبود پیدا کرد؛ اما چیزی که باعث معروف شدن بازی شد، گیم پلی فوق العاده بازی بود. بعد از فرود آمدن در جزیره ای دور افتاده باید به رقابت با 100 بازیکن دیگر بپردازید و با یاری اسلحه و تجهیزات نظامی برای بقای خود در بازی کوشش کنید که البته خرید یو سی پابجی در رشد سریع شما نقش مهمی دارد.

خرید یو سی پابجی

پول رسمی بازی پابجی یوسی (uc) نام دارد که با آن می توان به خرید و ارتقا انواع تجهیزات در بازی پرداخت. بازیکنان با خرید uc می توانند به خرید انواع تفنگ های پیشرفته، آیتم های ویژه برای کاراکترها و تجهیزات خاصی بپردازند که به یاری آن ها با سرعت بیشتری کسب امتیاز خواهند کرد.

در خرید یو سی هم مانند خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل اجباری وجود ندارد؛ اما همان طور که اشاره شد با خرید آن سرعت پیشرفت در بازی بیشتر می گردد. بعلاوه علاوه بر موارد ذکر شده، برای شرکت در آیتم های خاصی از بازی باید یوسی پرداخت کرد.

برخلاف خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل که فقط برای ارتقا تجهیزات کاربرد دارد، بازیکنان در پابجی برای شرکت در رقابت های رویال و رویال پس و ماموریت های خاص باید تعدادی یو سی پرداخت نمایند که اندازه آن به وسیله خود بازی مشخص می گردد. بهتر است بدانید بازیکنان با پیروزی در این رقابت ها و تکمیل همه ماموریت ها، چند برابر یو سی که در بازی پرداخت نموده اند، یوسی پاداش خواهند گرفت.

بازی فری فایر

اگر هوادار بازی های سبک بتل رویال در موبایل هستید، پس بدون شک نام بازی فری فایر به گوش تان خورده است. بازی محبوب فری فایر (free fire) به وسیله کمپانی dots Studio111 ساخته و به وسیله Garena برای موبایل منتشر شده است. بازی فری فایر عنوان محبوب ترین بازی سال 2019 را به خود اختصاص داده است.

از رکوردهای این بازی محبوب می توان به بیشترین دانلود بازی موبایل در سال های 2019 و 2020 اشاره نمود. در سال 2019 این بازی با بیش از یک میلیارد دلار فروش در سراسر دنیا ثابت کرد که حرف های زیادی در حوزه بازی های آنلاین موبایل برای گفتن دارد. از سال 2020 بازی فری فایر با 80 میلیون کاربر روزانه رکورد جالبی را به نام خود ثبت نموده است.

کسب عایدی شرکت سازنده با پول رایج بازی صورت می گیرد و همان طور که با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل بازیکنان از امکانات بیشتری برخوردار می شدند، در این بازی نیز با خرید جم فری فایر می توان از امکانات مخصوص بازی استفاده کرد. با وجود این که بازی های پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل در کشور ما هواداران بسیاری دارد، اما بهتر است بدانید بازی فری فایر عنوان برترین بازی بتل رویال سال را به طور متوالی در سال های 2019 تا 2021 کسب نموده است. انتظار می رود با انتشار کامل بازی فری فایر مکس (FreeFire Max) در سراسر دنیا، به هواداران این بازی نیز اضافه گردد. شایان ذکر است این نسخه از بازی با بهبود جلوه های بصری و ارتقا کیفیت گرافیکی چشم گیری همراه است.

گیم پلی فری فایر

اگر در پی یک بازی آنلاین با گرافیک خوب هستید، باید گفت فری فایر برای شما مناسب نیست. یکی از ضعف های فری فایر داشتن گرافیک ضعیف نسبت به رقبا است؛ اما همین موضوع سبب روان بودن بازی شده و همین طور باعث شده به راحتی در گوشی های میانه و ضعیف اجرا گردد.

در فری فایر برخلاف دو بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل امکان بازی در دو حالت وجود ندارد و بازی در حالت سوم شخص ممکن است. پس از ورود به بازی شما در هواپیمایی قرار دارید که روی جزیره ای خالی از سکنه پرواز می نماید و به محض فرود در جزیره شما باید با 50 بازیکن دیگر از سراسر دنیا به رقابت بپردازید.

با این که بازی فری فایر از گرافیک پایینی برخوردار است، اما به لطف گیم پلی خوبی که دارد پیروز شده با کسب عایدی 100 میلیون دلار در فصل اول سال 2021 بالاتر از رقبایی مثل پابجی قرار بگیرد. با خرید جم فری فایر مثل خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، بازیکنان می توانند از امکانات بیشتری برخودار شوند.

خرید جم فری فایر

در بازی فری فایر هم ارز رایجی با عنوان جم وجود دارد که برای خرید انواع تجهیزات و کاراکترها کاربرد دارد. با خرید جم فری فایر شما می توانید با برخوردار بودن از امکانات بیشتر با سرعت بیشتری نیز در بازی پیشرفت کنید. در حالت پیش فرض پس از ورود به بازی دو کاراکتر اصلی وجود دارد که بازیکنان می توانند از آن ها برای بازی استفاده نمایند؛ اما با خرید جم فری فایر این امکان وجود دارد شخصیت های دیگر را خریداری نموده و با سرعت بیشتری امتیاز بگیرید. شخصیت های خریداری شده به وسیله جم از قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند.

منبع: دیاموند لند

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2075

به "مقایسه بازی های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و فری فایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بازی های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و فری فایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید