معرفی عینک هوشمند اپل گلس ؛ بزودی

به گزارش مجله وتورلد، عینک هوشمند اپل گلس - Apple Glass به زودی معرفی خواهد شد. در اینجا با مشخصات ، طراحی ، قیمت و تاریخ معرفی عینک واقعیت افزوده اپل آشنا شوید.

معرفی عینک هوشمند اپل گلس ؛ بزودی

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران به نقل از گجت نیوز، اپل با رونمایی از یک عینک هوشمند با نام احتمالی Apple Glass به بازار عینک های هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده ورود پیدا خواهد کرد. در ماه مه گذشته جان پروسر، یک افشاگر قابل اعتماد در دنیای فناوری، اطلاعات زیادی در مورد عینک هوشمند اپل گلس را در کانال یوتیوبی خودش منتشر کرد. ما سال ها در مورد این محصول شنیده بودیم، اما تا زمانی که پروسر بخواهد جزئیاتی را ارائه کند، هیچ اطلاع دقیقی از آن نداشتیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی هرآنچه شما باید از عینک هوشمند Apple Glass بدانید، بپردازیم. البته توجه داشته باشید که هیچ یک از این اطلاعات رسماً توسط خود شرکت اپل تأیید نشده اند.

قیمت

اول از همه شاید شما مشتاق هستید بدانید که اپل گلس با چه قیمتی وارد بازار خواهد شد. پروسر ادعا می کند که قیمت پایه این عینک واقعیت افزوده 499 دلار خواهد بود. هرچند اگر بخواهید یک لنز متناسب با شماره چشم های خود را روی آن قرار دهید، این قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. بیش از 61 درصد جمعیت آمریکا از ابزار تصحیح بینایی (عینک یا لنز) استفاده می کنند و اپل نمی خواهد این پایگاه عظیم مصرف کنندگان را از دست دهد.

لنز

هرچند پروسر مدعی شده است که اپل گلس با لنزهای تجویز شده پزشکی همراه خواهد بود و همین باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می شود، اما حق اختراعی که در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده توسط اپل به ثبت رسیده، نشان می کند که لنزهای این عینک شاید متفاوت از آن چیزی باشند که در عینک های سنتی استفاده می شود.

این حق اختراع یک عینک آینده نگرانه را نشان می دهد که به لنزهای خود تصحیح شونده مجهز بوده و برای اطمینان از بهترین تجربه بصری، می تواند بهینه سازی و تنظیم شود.

طراحی

عینک هوشمند اپل چه شکلی خواهد بود؟ پروسر یک نسخه اولیه از این عینک را دیده است، اما به علت مسائل قانونی تصمیم گرفته به جای انتشار عکس، آن را توصیف کند. ما نیز به آن اعتماد کاملی داریم.

به گفته او، Apple Glass به فریم پلاستیکی مجهز است. با این حال، احتمال دارد در نسخه نهایی این متریال پلاستیکی جای خودش را به فلز نیز بدهد. از آنجا که این فقط یک نسخه اولیه بوده، پس نمی توان بر اساس آن نتیجه گیری کرد.

پروسر همچنین روی این فریم یک حسگر LiDAR را نیز دیده است. به جز آن هیچ دوربین دیگری را روی بدنه عینک هوشمند اپل مشاهده نکرده است.

قابلیت ها

یک افشاگر دیگر به نام Gunman می گوید که اپل گلس می تواند نقشه ها و پیام ها را در شعاع دید کاربر جلوی چشم او به نمایش بگذارد. پروسر نیز می گوید که شما احتمالاً می توانید این عینک را با آیفون خود نیز کنترل کنید. هر دو لنز عینک قادر به نمایش اطلاعات از طریق یک رابط کاربری به نام Starboard هستند که با ژست های حرکتی کاربر کنترل می شود. این لنز همچنین قادر به اسکن کدهای QR است، اما پروسر چگونگی انجام این کار را تجربه نکرده است.

تاریخ معرفی

گزارش های ضد و نقیضی در مورد تاریخ رونمایی از Apple Glass وجود داد. طبق گفته جان پروسر، اپل ابتدا می خواست این عینک را در رویداد آیفون 12 خودش رونمایی کند. اما متأسفانه برنامه ریزی های این شرکت به خاطر فراگیر شدن ویروس کرونا به هم ریخت. او می گوید آیفون 12 که قرار بود در ماه سپتامبر معرفی شود، در ماه اکتبر در معرض دید همگان قرار می گیرد.

اما اگر اپل نتواند آیفون 12 و اپل گلس را در سه ماه پایانی سال 2020 معرفی کند، پروسر می گوید این رویداد در ماه مارس سال 2021 برگزار خواهد شد! او همچنین معتقد است اپل گلس تا انتهای سال 2021 یا اوایل 2022 آماده ورود به بازار می شود. با این حال Gunman در گزارشی به بلومبرگ گفته است که اپل گلس حداقل تا سال 2023 وارد بازار نمی شود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1305

به "معرفی عینک هوشمند اپل گلس ؛ بزودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی عینک هوشمند اپل گلس ؛ بزودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید