مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه

به گزارش مجله وتورلد، استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه صنوف، در نظارت و شفافیت اثرگذار است، بر لزوم پایش مستمر فروش مرغ در بازار با قیمت مصوب و هم استمرار فرایند امیدبخش رسیدگی به پفراینده های تعزیرات حکومتی تأکید کرد.

مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه

به گزارش خبرنگاران گیلان،دکتر ارسلان زارع در جلسه مشترک کارگروه های تنظیم بازار و امور تعزیرات گیلان به کوشش های مثبت انجام شده در راستای حفظ ثبات و آرامش بازار و تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم اشاره و اظهار کرد: تجربه مطلوب توسعه دولت الکترونیک در راستا شفافیت سازی و پیشگیری از فساد به ویژه طی دو سال اخیر با اعمال محدودیت های کرونایی در استفاده از سامانه های مختلف خصوصاً سامانه جامع تجارت نمایان است.

وی مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه صنوف را موثر ارزیابی و بر ضرورت کوشش برای پیروزیت در این حوزه همانند دیگر شاخص ها تأکید کرد و گفت: باید بعضی نواقص موجود در زیرساخت ها با تجهیز کشتارگاه ها رفع گردد تا با همراهی دستگاه های مرتبط و رصد مستمر، شاهد اجرای دقیق این تصمیم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای مصوبه قیمت 24 هزار و 900 تومانی مرغ در سطح بازار به اسم یکی از استان های پیروز اشاره و بر لزوم پایش دقیق بازار به وسیله دستگاه های نظارتی و بازرسان اصناف تأکید و توضیح داد: استفاده از اصطلاحات غیرقانونی همانند مرغ دولتی و غیردولتی و نصب آن در واحدهای صنفی شبکه توزیع، صحیح نیست و باید با آن برخورد گردد.

وی با تأکید بر نظارت جدی فرمانداران و دستگاه های مرتبط شهرستانی، برگزاری مستمر کارگروه تنظیم بازار و رصد مبادی ورودی و خروجی در جهت جلوگیری از توزیع خارج از شبکه، اضافه نمود: در استانی که بیش از احتیاج مصرفی، مرغ فراوری می گردد؛ دسترسی مردم به این کالای اساسی نباید با مسئله ای روبرو باشد و این، انتظار به حقی است.

دکتر زارع بعلاوه به وجود نهاده های مورد احتیاج در گیلان اشاره و بر ضرورت توزیع به موقع آن تأکید کرد و اضافه نمود: در تأمین مایحتاج اساسی همانند شکر و روغن در استان مسئله ای وجود ندارد.

وی به نقش تعزیرات حکومتی در نظارت بر نرخ اقلام و کالاها و خدمات در کنار وظایف دیگر این مجموعه اشاره نمود و با قدردانی از عملکرد مثبت مدیرکل سابق استان، برای مدیرکل تازه آرزوی توفیق و بر لزوم استمرار فرایند امیدبخش رسیدگی به به پفراینده ها تأکید کرد.

در این جلسه گزارش مدیرکل پست گیلان از راه اندازی طرح رصد و ثبت اطلاعات مرغ از کشتارگاه تا واحد صنفی (سامانه های جامع تجارت و کد رهگیری شرکت پست)، گزارش رئیس سازمان های جهادکشاورزی و صمت و مدیرکل دامپزشکی استان از اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ و ذخائر نهاده های دامی گیلان، گزارش رئیس سازمان صمت استان از آخرین شرایط تأمین کالاهای اساسی و گزارش مدیرکل تازه تعزیرات استان از شرایط رسیدگی به پفراینده تخلفات بنگاه های مالی ارائه شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1746

به "مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید