زمان دقیق تحویل سال 1400

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، لحظه تحویل سال 1400 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران، ساعت 13 و 7 دقیقه و 28 ثانیه، روز شنبه 30 اسفند سال 99 هجری شمسی است.

زمان دقیق تحویل سال 1400

در تقویم قمری این روز مصادف با 6 شعبان سال 1442 هجری قمری و در تقویم میلادی برابر با 20 مارس 2021 میلادی است. البته حیوان سال 1400 هم گاو خواهد بود و این سال در طالع بینی چینی به نام سال گاو، نام گذاری شده است.

برای معین اولین روز سال جدید (اول فروردین هر سال) به این ترتیب عمل می گردد:

  • اگر لحظه تحویل سال جدید قبل لحظه از ظهر باشد، همان روز اول فروردین یا نوروز است.
  • اگر لحظه تحویل سال جدید بعد لحظه از ظهر باشد، فردای آن روز اول فروردین یا نوروز است.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن شروع سال نوی ایرانی و یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می گیرند. زمان برگزاری نوروز، در شروع فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می گویند.

نوروز در ایران و افغانستان شروع سال نو محسوب می گردد و در بعضی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است[نیازمند منبع] و مردمان آن جشن عید را برپا می نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1582

به "زمان دقیق تحویل سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان دقیق تحویل سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید